Måndag.


Nu börjar det bli dax att bära ner pelargonerna i källaren
för övervintring.
Känns lite vemodigt men det betyder ju att mina älskade
orkidéer får mer plats så inget ont som inte har något gott
med sig.

Vilda var riktigt dålig i magen igår på förmiddagen.
Hon kräktes upp frukosten och var dessutom lös i magen
så hon blev utan mat resten av dagen.
Det märktes på henne att hon inte mådde bra då hon mest
sov hela dagen.
Nu har hon fått lite ris och kokt kyckling så nu är det bara
att hålla tummarna för att hon får behålla det.
Längesen hon kräktes sist men som hon bökar omkring och
gräver i marken är det inte konstigt om hon fått i sig bakterier.

Själv känner jag mig lite piggare idag.
Hostan sitter i men kanske det äntligen vänder nu då.
Jag behöver så väl den lilla ork jag har så nu räcker det med
förkylningar för i år.

Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

jag slängde alla mina..kändes lite, men jag har ingenstans att övervintra dom.

Förrådet borde vara en bra plats, men inget fönster finns och det är ett kallförråd, jaja!



Skönt att du känner dig piggare, men hosta är ju för tråkigt=(



Ha en fin dag.kram kram

2011-09-12 @ 09:45:10
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Skönt att du känner dig lite piggare. Hoppas bara att Vildas mage stabiliseras snabbt. Hon har säkert fått i sig lite skräp i sitt bökande. Känner så väl igen det.



Kram!

2011-09-12 @ 13:33:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Eleonora

Hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll för dig. Ingen mer förkylning på sikte hoppas jag.



Stor kramis från

Eleonora

2011-09-12 @ 15:41:25
URL: http://konvaljen.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0