Fredag.


Igår när jag var och handlade mat så passade jag på att gå
in på BlomsterLandet och deras orkidée utställning.
Jag hade nämligen en tom kruka att fylla och nu står denna
underbara orkidée i den.
Köper oftast vita orkidéer men denna kunde jag inte motstå.
Den är mörkare i färgen i verkligheten.

Vilda verkar må bra av den nya maten....hoppas nu att det
fortsätter så.
Dock är det något annat som är fel.
I lördags tyckte vi att hon gick konstigt på kvällen när vi
skulle gå ut och vi trodde då att hon hade ont i ett framben.
Sen har hon sprungit på som vanligt och i onsdags utökade
jag vår promenad mitt på dagen lite vilket såg ut att gå bra.
Igår märkte jag att det var något som var fel igen.
Hon låg mest och sov och när hon var på benen så gick hon
som långsamt och försiktigt precis som i lördags.
Nu känns det som det är vänster bak som är problemet men
jag är inte säker på om det är benet,höften eller kanske
ryggen som hon har ont i.
Vi har bestämt att avvakta över helgen och se om det ger sig.
Blir det sämre får vi åka in akut.
Det är väldigt halt ute nu så hon kan mycket väl ha halkat till
och sträckt sig men då borde det ge sig på någon dag.
Jag har väldigt svårt att fokusera på annat när någon av
vovvarna inte mår bra......blir som smått hysterisk av oro.
Önskar att man kunde prata med dem och slapp gissa hur
akut det är.
Vi vet ju att hon har atroser i knäna och andra leder kan ju
också blivit slita just pga hennes korsbandsproblem.
Förhoppningsvis hjälper det med bara vila men är det likadant
efter helgen så blir det vetrinären nästa.

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Vet precis hur det är att oroa sig. Minns så väl Med Miss E:s urinläckage. Innan vi visste om det var något hon kunde leva med eller...



Hoppas Vildas åkomma är helt harmlös och att hon snart är bättre.



Många kramar!

2011-03-04 @ 17:49:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: snojbi

Hoppas att Vilda är bättre snart.

Underbar orkide har du införskaffat

Önskar dej en trevlig helg

2011-03-04 @ 17:55:54
URL: http://www.snojbi.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0