Fredag.


Gråtrist morgon och det har utlovats snö.=(
Jag får besök av dottern så det blir en bra dag trots det trista
vädret.
I natt var Vilda väldigt billig....skulle vara kul att veta vad som
rör sig i skallen på henne ibland.
Vaknade 2,30 av att hon satt vid min säng och gnällde högt
och ljudligt.
Först trodde jag hon ville gå ut men det var hon inte alls
intresserad av.
Hon hade stökat omkring i sin nya bädd så fleesefilten låg i en
hög så jag lyfter på den för att bädda till och upptäcker att den
är blöt...av kiss.=(
Hon hade kissat i bädden och tyckte tydligen att hon kunde få
sova i min säng då.....jäkla hund.
Nu är det inte bara hon som är dum utan även jag som köpte
henne en BIA bädd men hon måste ju ha någonstans att sova.
Som valp och unghund kissade och käkade hon nämligen upp
2 BIA bäddar men jag trodde i min enfald att hon nu när hon är
en tanthund slutat med sådana dumheter.
Hon har sovit jättebra i sin bädd på golvet i ett par veckor nu
så jag fattar inte vad som flög i henne.
Nu fick hon sova på bädden utan kanter resten av natten för
upp i sängen kommer hon inte mer.
Det är för hennes eget bästa men det förstår hon så klart inte.
Jag vet att det är en orimlig tanke men Vilda är otrolig på att
lägga ihop 1 + 1 så jag vet i sjutton om hon pinkade för att sen
få ligga i sängen.
Nä det låter otroligt jag vet men tänk om.=)

Pratade med vetrinären igår och fick en tid på tisdag för
provtagning och genomgång av hela hunden.
Jag hoppas vi kan få några svar i alla fall.

Nu ska jag dricka en kopp te och klä på mig innan dottern
kommer.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Godmorgon vännen

Hoppsan,- vilken natt du haft!

Klart en så smart hund vet att 1 + 1 = 2,

men nu stötte hon på patrull alltså..

(besvärliga stränga matte) ;-)

Hoppas lärdomen blev att man inte alltid kan

lita på att 1 + 1 = 2..

Och att matte (och husse) får lugnare nätter!

Skönt att ni ska iväg på storundersökning

hos vetrinären!



Sneglar på lokala nyheterna just nu,

joo visst - snö på gång!

Nu måste vi V V V!!

Våga Vägra Vinter!!

T ex köpa något fint vårplagg på Zizzi?

Själv funderar jag på en dagstur till Vemdalen

imorgon (ungarna åker upp idag),

det är VÅR för mig ;-)



Dags att röra på fläsket och försöka starta

upp fredagen!!



Ha en skön dag, och helg!!

Hörs till veckan :-)

2011-03-18 @ 08:47:36
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Försöker skriva till dig med texten försvinner hela tiden. Återkommer och hoppas på bättre tur

2011-03-18 @ 11:55:53
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Texten försvinner för mig med så jag får nöja mig med att önska trevlig helg.

2011-03-18 @ 13:52:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: snojbi

Ojdå vilken mysig natt.

Önskar dej en trevlig helg

2011-03-18 @ 19:51:43
URL: http://www.snojbi.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0