Fredag.


Hostan hänger sig kvar men jag känner mig piggare vilket
är det viktigaste.
Det är väldigt växlande väder nu....ena stunden är det sol
och i nästa regnar det.
Inget mina leder tycker om men jag får ta dagen som den
kommer.....göra det jag orkar.

Måste visa er väskan jag beställde igår och som min vän
Anna sytt till mig.
Den är helt underbart fin.

Nu närmar sig valdagen med stormsteg och jag hoppas att
valdeltagandet blir högt i år.
Hoppas också att folk tänker solidariskt och röstar för ett
samhälle där vi alla får plats.
Hittade en länk på min vän Hellas blogg som säger allt om
Aliansens politik.
Jag kan inte förstå att människor med "vanliga" inkomster
tro att de får ut något av deras politik.
Lite mer i plånboken ja men de verkar inte se vad de
förlorar istället.
De enda som tjänat på deras politik är de rika men även
de blir ju förlorare i längden när Sverige blir fattigare.
Klyfterna har ökat och de som drabbats värst är de som
är sjuka och arbetslösa.
Det är de som betalat för skattesänkningarna.
SOLIDARITET verkar vara ett främmande ord för många.
Det är mycket tankar nu så här före valet och jag har en
stor klump i magen inför söndagen.
Jag mår så dåligt när jag ser och hör alla berättelser om
människor som verkligen drabbats hårt av av Aliansens
politik och hemska människosyn.
Det är skönt att få skriva av sig ibland men nu måste jag
nog stärka mig med en kopp te.
Ha en härlig dag alla!




Kommentarer
Postat av: Helena

Idag la jag ut en länk till ett annat inlägg som säger samma sak fast med en annan vy. Kolla gärna den, jag mådde dåligt när jag läste. Man skäms litegrann för hur lite en del bryr sig.

/Hella

2010-09-17 @ 09:26:35
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Ann Catrine

Godmorgon vännen!



Verkar även idag bli omväxlande väderlek..

Inget vidare för värkande kroppsdelar!

(trots det mår jag något bättre under hösten än under den tropiska värmen som i somras)



Måste säga att väskan var jättenygg!

Lite retro med brunt och orange, gillar skarpt!



Känns som ett extra viktigt riksdagsval i år!

Med alla klyftor som skapats måste det ske förändring. Nu!

Det gäller att alla verkligen utnyttjar sin rättighet, och skyldighet, och röstar!!

Jag kommer rösta olika i riskdagsvalet, kommunen och landstingsvalet.

Blir faktiskt lite pirrig i magen när jag tänker på söndagen, minns besvikelsen och förvåningen förra valvakan!

Varje dag hör/läser/ser man om sjuka/arbetslösa som drabbats oerhört hårt av nya regler och indragningar!

Senast igår om kvinnan som transplanterat njure, SAMMA dag hon blir utskriven från sjukhuset MÅSTE hon till Arbetsförmedligen och skriva in sig som arbetssökande! Mänskligt!? Suck!!



Ha en mysig dag vännen!!

2010-09-17 @ 09:39:35
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Hej på dig! Finfin väska o jättebra inlägg om valet!

Bara att be en bön på söndag...!

Tack för dina grattis hos mig på FB!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-17 @ 12:37:07
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninni

Måste erkänna att jag har mycket svårt i år att välja.

Låter kanske konstigt..men jag köper inte allt den röd/gröna sidan säger och definitivt inte allt alliansen säger.



Röstar jag på ett parti jag gillar röstar jag på tre eller fler..suck!

Men det är klart jag ska rösta..



Ha en skön fredag..kramen

2010-09-17 @ 14:27:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Hallå vännen! Rusar in och önskar dig en trevlig helg! Skäms att jag inte hinner häsla på så ofta längre. Det är inte viljan utan bristen på datortid då datorn på bottenvåningen avlidit. Svårare att smita upp med Viggo osv. Hoppas att du mår bra och att höstsolen värmer dina leder! Många kramar!

2010-09-17 @ 14:29:10
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vilken snygg väska! Färgerna är dessutom helt rätt. Kul att ha något som är så personligt.



Kram och ha en fortsatt fin fredag!

2010-09-17 @ 16:40:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Annica

Så bra skrivet! Ska in och kolla hos Hella och läsa också. Det blir en klump i magen när jag tänker på söndagen. Det kommer nog kännas som den längsta dagen i mitt liv.

Visst är stämpeln fin. Och hade det inte varit för dig hade jag aldrig köpt den. Den passar till så mycket!

KRAM!!!

2010-09-17 @ 19:54:52
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: ejmis

Skönt att du är på bättringsvägen. =)

Kram!

2010-09-17 @ 23:33:53
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0