Tisdag.


Gårdagens -10 grader har nu bytts till nollgrader och det
snöar och blåser isvindar.
Kände mig gråtfärdig när jag vaknade och det hör inte till
vanligheterna.
Dessa vädersvängningar gör att jag får mer värk än vanligt
och när jag vaknade kändes det övermäktigt.
Nu känns det bättre.
Jag vet ju att det bara är att gilla läget och göra det bästa
av dagen.
Med lite tur känns det bättre fram på dagen så jag kan börja
plocka fram adventssakerna.
Fönstren har en vän hjälpt mig att putsa och julgardinerna
har A fått på plats så det är bara det roliga jobbet kvar till
mig......själva pyntandet.
Hoppas på att orka med lite av det idag.

Efter att ha sovit dåligt i ett par nätter så hade jag hoppas
på att få sova bra natten som var men klockan tre vaknade
jag av att Ella skällde och jag insåg ganska snabbt varför hon
var så upprörd.
Brandvarnaren pep med jämna mellanrum för att varna om
att batterierna måste byttas.
Det var bara för A att kliva upp och fixa det.
Som tur var så somnade vi om relativt snabbt.
Känns inte som jag har något vidare flyt just nu när det gäller
sömnen.

Gårdagens shopping gick i alla fall bra.
Jag kom hem med tre klappar till dottern,vantar och mössa
till mig och en massa ljus.
Nu har vi ljus så vi klarar oss till nästa år.
Känns skönt att slippa gå fler gånger på Ikea nu när köerna
bara växer.
Nu ska jag dricka en kopp kanelte och försöka få upp lite
rörlighet i lederna.
Ha en mysig dag alla!





Kommentarer
Postat av: ejmis

Här har vi -9 grader idag. Hoppas vädret stabiliserar sig nu, vi vill ju ha riktig vinter.

Kram!

2010-11-23 @ 09:31:45
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Erika

Här är det 5 gr kallt, däremot snöar det inte. Men morgondagen visar på snö. Idag är en zombierdag, vissa dagar inte ofta, är jag helt utslagen av trötthet trots natten som gick med bra sömn. Men det är det kroppsliga som är trött. Nyss uppstigen, men vad gör det, varför tvingar sig upp när det inte behövs.



Min perkulator har jag laddat med kaffebönor bara att knäppa på knappen. Var uppe vid femtiden och åt så hungern är inte riktigt vaken ännu. Är så glad att jag fått tillbaka matlusten igen. Hoppas bara det jag äter sätter sig och inte försvinner. Har rasat färdigt nu i vikt nu.



En brandvarnare som piper i natten är ingen höjdare precis, men vill man slippa pipet så får man fixa det. :) Det kunde ju pipit på dagen i stället.



Hoppas du kan plocka fram dina ljusstakar och fixa det du tänkt dig.



Kram och var rädd om dig.



2010-11-23 @ 10:09:39
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Marina

Jag hoppas att det blir någon ordning på vädret snart!

För ni är ju många som mår dåligt i lederna när det är dom här växlingarna!

Jag hoppas att din dag blir bra i alla fall och att du får lite ork till att göra det lite mysigt hemma!

Men det var ju bra att brandvarnaren behövde nya batterier nu när det är dags för ljus hemma så att man vet att den funkar om den skulle behövas!

Jag har tagit till vana att byta till 1:a advent i den för vi fick lära oss det på en brandutb.

Kram

2010-11-23 @ 12:28:00

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0