Torsdag.


Det är väldigt omväxlande väder nu....ena stunden sol och
nästa regn.
Just nu är det gråmulet och det har regnat under natten.
Jag hade en jättemysig pysselkväll igår tillsammans med
Hella & Annelie.
Idag känner jag mig dock lite sliten.
Nacken är stel och ond fortfarande och väderomslagen gör
att jag känner mig som överkörd av tåget.
A ska jobba nu torsdag och fredag men sen har han två
veckor semester igen.
Trist att han måste bryta semestern men det är som det är.
Själv tänker jag ta dagen som den kommer.
Bara vara och mysa med vovvarna.
Förra veckan när jag hade besök av Annica och vi satt vid
pysselbordet så kissade Vilda på golvet.
Jag blev förstås orolig och tänkte att hon kanske har en uvi.
Det har inte hänt fler gånger efter det tills igår då kissar hon
inne igen.
Jag tror banne mig att hon gör det i ren protest för när jag
har vänner här har jag ju inte tid med henne på samma sätt
som vanligt.
Händer det igen så måste jag börja passa på henne när jag
har besök så jag kan ta henne precis när hon gör det.
Jag inser att jag skämt bort henne med att alltid finnas här
men att kissa inne i protest är inte ok det kommer jag se till
att hon förstår.
Vilda har verkligen varit en utmaning ända sen hon var valp
och även om hon är mer lätthanterlig nu på äldre dagar så
tycks hon aldrig riktigt ge sig.
Hon är en stor personlighet som är för smart för sitt eget
bästa.
Ha en skön dag alla!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Här ösregnar det..suck! Men sicken voffsing, vilka idéer värsta tonåringen, haha.



Hoppas du får en bra dag idag, stor kram

2010-07-29 @ 10:04:21
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingid

Ja det är inget väder som är snällt vid oss med värk.. Själv får jag väl skylla lite på pappas flytt och röjning också, även om man försöker tänka sig för är det ju alltid samma gamla visa att viljan är större än orken! Här ska jag nu fly regnet in till staden -ja tyvärr lär det väl regna där med men ändå. "Date" på ortopeden vid 13.

2010-07-29 @ 10:30:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Sicken rackare!!

Måste ju säga att det ändå är lite påhittigt, hon är då inte dum ;-)

Även om jag förstår att det inte är OK att kissa inne..

Var till tant doktorn idag,inget nytt på västfronten, nya prover och fler recept... Men inget trollspö som botade...



Ha en bra dag vännen!

2010-07-29 @ 13:19:11
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Znogge

Nej, det är inte ok att protestera på det viset. Om det nu inte är en urinvägsinfektion. Men med tanke på att det gått ett antal dagar verkar det inte troligt alls. De har sina idéer...



Kram

2010-07-29 @ 22:25:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna ..tassar in

Men lilla prinsessan ..hmm så trixigt..det gäller nog att vara mer än bestämd..

2010-07-29 @ 23:07:20
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0