Tisdag.


Vovvarna har fått en ny boll som Vilda direkt lade beslag på.
Ella brukar inte bry sig om bollar men när någon annan ser
ut att ha kul så vill hon förstås vara med.
Hennes sätt att leka med bollen är dock att lägga hakan på
den så att ingen kan rubba den vilket inte uppskattas av
Vilda.
Men Ella vet hur hon ska få Vilda på bra humör igen efter en
kraftmätning.....med fjäsk.=)

Det är tur att de är så olika annars hade vi haft ständiga
kraftmätningar.
Vilda fjäskar inte för någon annan hund så det är bra att Ella
vet sin plats i flocken.

Igår hade vi 30 grader i skuggan från mitt på dagen och till
långt in på kvällen.
Hade tänkt grilla men det var för varmt för att vara ute så vi
åkte till Birsta City och åt istället.....där var det svalt och skönt.
Just nu är det mulet här och det har regnat under natten.
Det är bara 16 grader så det är friskt och härligt men enligt
SMHI så ska det bli varmt idag med.

Jag tror att Vilda fått en öroninflammation så jag ska ringa vår
vetrinär nu på morgonen och försöka få en tid.
Nu när det är så svalt och skönt så ska jag passa på att stöka
undan lite här inomhus.
Det blir annars inte mycket gjort i denna värme.
Ute frodas ogräset och inne växer dammråttorna.
Ha en underbar dag i sommarvärmen!







Kommentarer
Postat av: Lisbet

Funderar på detta med julkort, verkar vara en god idé. Jag håller faktiskt på och stickar sockor till julklappar. Mitt i värmen tar jag fram stickningen en stund nu och då!

Ha en underbar dag i värmen, kära vän!

2010-07-13 @ 08:32:37
URL: http://www.lisbet-carpediem.blogspot.com
Postat av: Znogge

Så fina bilder på hundarna. Skönt att de inte drabbar samman för mycket! Miss E och Herr hund kan ha rejälva bataljer även om de är så förtjusta i varandra!



Hoppas dagen blir lite svalare hos er!



Kram

2010-07-13 @ 11:25:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Då växer samma saker hos dig som hos mig, dammråttor och ogräs. Tänk att inte det också kan sluta växa när det är så torrt och varmt;=D!!



Ha en mysig dag vännen.

Kram/Gunilla

2010-07-13 @ 12:07:54
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Varma sommarhälsningar!

2010-07-13 @ 16:38:12
URL: http://www.lisbet-carpediem.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Ha ha så goa..lite VM i trädgården då..mmmm det är lite varmt men du vet jag bara älskar värmen...

2010-07-13 @ 18:06:55
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0