Onsdag.


Vi har köpt en pool åt vovvarna men ingen av dem har
velat bada.
Igår kom husse på idén att lägga några korvbitar i den.
Att det inte skulle fungera på Vilda förstod jag men Ella
som gör det mesta för en godbit blev genast intresserad.
Hon höll nästan på att gå ner i spagat ett tag när hon
försökte nå korvbitarna utan att gå i poolen.
Men tillsist klev hon i.

Vi har inte så mycket vatten i nu i början så det var ganska
lätt för henne att få upp korvbitarna.

Sen var det det där att ta sig ur också.
Efter en stunds tvekande fick hon eld i baken och rusade
ur.
Med tanke på att Ella alltid är harig för nya saker så var
det en riktig bedrift att kliva i och ur poolen.
Hon fick rejält med beröm av husse och matte.
När hon väl kommit ur så upptäckte hon detta.

En korvbit kvar.
Inget annat att göra än att kliva i igen.
Efter en stund så klev hon i och ur poolen hur enkelt som
helst.
Vilda satt en bit bort och glodde på henne.
Hon såg ut att tänka.....du är bra dum du som gör detta för
några korvbitar.=)

Vetrinärbesöket igår gick jättebra,
Vilda skötte sig som vanligt exemplariskt.
Vetrinären fick göra en riktig undersökning av båda öronen
utan att hon rörde en min.
Som väntat hade hon en öroninflammation i sitt ena öra.
Eftersom hon de senaste åren fått öroninflammation just den
här tiden så fick hon nu kortisondroppar som vi kan använda
i förebyggande under den varmaste tiden.

Idag är det varmt..... redan 21 grader i skuggan.
Det är bara att göra det bästa av dagen och försöka hitta
skugga någonstans.
Än så länge ligger stora delar av trädgården i skugga men
mitt på dagen badar den i sol.
När det är så varmt som nu håller vi oss inomhus mitt över
dagen.
Idag ska jag försöka hitta inspiration till att sätta mig vid
pysselbordet.
Det går trögt nu när det är så varmt men jag har ett dopkort
på beställning och veckans julkort till Altheas Mix utmaning
att pyssla med så jag hoppas pyssellusten infinner sig.
Nu ska jag plocka undan lite här innan det blir för varmt för
att orka röra sig.
Ha en skön dag alla!




Kommentarer
Postat av: Ninni

Hihi sötnosen...hoppas dom kommer på att det är skönt att svalka sig i poolen. Annars får du använda den:)



Ha en toppendag hoppas att Vildas öra snabbt blir bättre.



Kramelikram

2010-07-14 @ 09:59:33
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilka härliga badbilder! Hade vi haft en pool hade Miss E blivit som tokig...



Hon hade förresten en del öroninflammationer och problem. Då tipsade en bekants bekant om att det ibland har med allergier att göra. Allergier som har med maten att göra. Jag trodde inte ett dugg på det för våra hundar har rätt så besvärliga örongångar med mycket päls.



Vi bytte i alla fall foder och sedan dess är henner öron perfekta... Själv vet jag inte vad jag ska tro?



Hoppas Vilda snart är bättre i alla fall!



Kramar!

2010-07-14 @ 11:14:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Helena

Underbara vovvar

2010-07-15 @ 08:03:10
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0