Måndag.


Hemma igen efter en underbar helg i Göteborg.
Så härligt att få umgås med min syster och hennes ljuvliga
flickor.
Den äldsta som blir 2 år om en månad var lite resarverad i
början men det gick över sen.
Lilla F som bara är 3 månader tyckte att det var helt ok att
moster fick bära omkring på henne.
Vädret har varit strålande utom igår då det regnade lite.
På fredagen åkte vi ut till Kungsbacka och PaperMaze.
Jätteroligt att shoppa förstås men ännu roligare att träffa
Netha (som äger butiken) i verkligheten.
Jag hade en rejäl påse med mig därifrån med en massa smått
och gott.

På lördagen var vi på Frölunda torg och shoppade lite.
Jag passade på att köpa födelsedagspresent till lilla L som
som sagt snart fyller 2 år.
Det blev en sparkcykel och en film med mamma Mu från
oss.
Innan jag åkte igår hade hon blivit riktigt duktig på att ta
sig fram på den.
Väl hemma igen möttes jag av två tokglada vovvar.
Vilda har varit lite orolig på nätterna medan jag varit borta
så inatt har jag haft henne liggandes nära mest hela natten
trots den hemska värmen.
Det var som att gå in i en bastu när jag klev in genom dörren
här hemma igår.
Vårt hus är verkligen hemst när det är så varmt som nu.
Det är redan 20 grader så det blir en varm dag även idag.
A har börjat sin 6 veckor långa semester nu.
Vi har inga direkta planer utan vi tar det lite som det kommer.
Idag blir det till att packa upp och tvätta några maskiner.
Sen ska jag mest mysa med vovvarna och bara vara.
Jag är jättetrött i både kropp och själ efter helgen men det
var det värt miljoner gånger om.
En helg jag kommer att leva länge på.
Ha en underbar dag i solen!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Härligt att du är hemma igen, och ger ett litet livstecken ifrån dig! Det är inte bara A och sessorna som saknat dig förstår du ;-)

Verkar som du haft en bra vistelse nere hos din syster, och att du fått må skapligt (?).

Jag ska idag åka till Coop och köpa biljett till Åsa Jinders konsert, det ska bli härligt att lyssna på henne!

Ha en bra dag vännen!



Kramar

2010-07-05 @ 08:09:16
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: znogge

Välkommen hem efter en lyckad resa! Vi fick samma varma välkomnande när vi kom från Kreta. Härligt som bara den.



Ha en fin dag!

Kram

2010-07-05 @ 09:56:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Eleonora

Söta Helena!

Vilken underbar helg du har haft med din syster och hennes familj! Klart att du kommer att leva länge på den. Starkt av dig att orka med att åka buss så långt!



Gissa om min lille konfirmand blev glad åt kortet! Det var den finaste presenten (nästan) och innehållet i form av en papperspeng var inte heller så dumt att få. Kortet blev beundrat av övriga släktingar - alla tyckte det var toppenfint!

Av mor o far fick han en moped, som han har drömt om så länge. Den är också behövlig, för han har ganska långt till skolan.



Konfirmationsakten var fantastisk och kyrkan fylld till brädden med föräldrar och övriga besökare. Ska försöka få in ett inlägg senare idag. Må så gott!

2010-07-05 @ 10:54:36
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Välkommen hem! =)

Det låter som om din mini-semester varit härlig.

Kram!

2010-07-05 @ 11:03:22
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: netha

Det var urhärligt att få träffa dig irl.

Hoppas det blir snart igen.

Kramis

2010-07-05 @ 14:37:22
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Mita

Anmäl din bloggadress på Linky i min blogg så kan fler få ta del av dina julkort så småningom!

Kram Mita - Altheasmix

2010-07-06 @ 06:19:08
URL: http://altheasmix.blogspot.com
Postat av: Gisan

Det låter verkligen som en underbar helg! Jag vet ju hur mysigt det var när jag var hos mina systerdöttrar förra veckan =) Kramar...

2010-07-06 @ 07:06:21
URL: http://gisan.dinstudio.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0