Nyårsdagen.


Tack för alla fina nyårshälsningar.=)
1/1-2010.....ett helt nytt år ligger framför oss.
Känns lite vemodigt för att åren går så fort nu men också
spännande att se vad detta år kommer att bjuda på.
Årets första dag bjuder på ett rejält snöväder.
Tempraturen fortsätter att växla från dag till dag vilket
inte är så bra för mina leder.
Idag är det inte så kyligt.......bara 7 minusgrader.
Båda vovvarna sover ännu.....det tar på krafterna att
fira nyårsafton.
Vi hade en lugn och mysig kväll och Vilda var jättelugn
trots en och annan smällare före tolvslaget.
Ella är inte rädd men hon blir väldigt upprörd så hon hade
fullt upp med att skälla ut alla raketer.
Vid tolvslaget låg vi som vanligt i sängen med rullgardinen
nerdragen och tvn på hög volym.
Perfekt att se på programet från Skansen för då låter det
ju som smällandet kommer från tvn.
Vi har alltid samma rutin för Vildas skull och i år reagerade
hon nästan inte alls på raketerna vid tolvslaget.
Skönt att hon känner sig så trygg bara vi är samlade.

Idag blir det en ganska lugn dag.
Jag ska städa undan lite här och sen blir det nog lite pyssel
också.
Ella fäller en hel del päls nu så det ser ut som vi har
heltäckningsmattor på golven.......dax att motionera
snabeldraken lite.
Det kan nog hända att en och annan tomte åker ner i
jullådan igen men ljustakarna och granen får stå kvar ett
tag till.
Det blir så himla tomt när man plockat bort allt så det
känns alltid lite gruvsamt att sätta igång med det men
väldigt skönt sen när det är gjort.
Nu ska jag försöka få liv i vovvarna & husse.
Att husse & Vilda sover är inget ovanligt men att Ella
fortfarande ligger kvar i sin bädd och sover hör inte till
vanligheterna.
Jag får försöka locka dem med frukost.
Ha en härlig dag & god fortsättning på det nya året!



Kommentarer
Postat av: Eleonora

Det var väl skönt att Vilda klarade av alla raketer och otäcka ljud. Så fint och omtänksamt att ordna med TV-tittande i sängen, så att hon kunde känna tryghet. Gulligt gjort tycker jag!



Igår åkte alla juldukar, tomtar och annan juldekoration ner i kartongerna igen. Vill inte ha tomtar till Nyårsfirandet - tycker liksom att dom har gjort sitt nu. Men granen och adventsstakarna får hänga med ett tag till. De lyser upp så fint.



Nyårsaftonen tillbringades i lugn och ro hemma med god mat och TV tittande. Jag bryr mig inte längre om något större firande. Det är ju en dag som alla andra och det där med fester hörde till ungdomstiden.



Allt gott nu inför detta nya år - 2010 - önskar jag dig och din familj. Många kramar

2010-01-01 @ 10:20:44
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Carina, Knodden och Myra

Nu är 2010 ett faktum. Snö faller stilla, fågelbordet är välbesökt av alla möjliga varianter. Hundarna sover fortfarande. Nu ska jag fixa fram en rejäl brunch. Det lockar säkert både maken och doggsen ur sängvärmen... Sönerna? Ja, de lär nog bli liggande ett tag till - de "ramlade" in för bara några timmar sedan.



**Ett Gott Härligt 2010 önskar vi ER Alla!**



Yllevarma kramar!

2010-01-01 @ 10:37:03
Postat av: soffie

va smart att göra så så de slipper bli alltför oroliga av nyårsraketerna,

Jag vill gärna ha en fin tändsticksask med när du ändå gör kortet till pappa om du har tid och lust alltså,

kram

2010-01-01 @ 10:38:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

GOD FORTSÄTTNING på det nya året 2010 !!!

Hoppas det blir ett härligt år för dig :)



Kram kram

2010-01-01 @ 10:46:49
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Sickan

God fortsättning på er!!

Här är det oxå minus grader nu...........men knappt nån snö.

Den försvann ett par dagar efter jul :(

Men man får vara glad att det är rimfrost iallafall!

Ha en bra dag!

Kramen!

2010-01-01 @ 11:09:27
URL: http://sickanochalltomkring.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Heeeeej Hellen och god fortsättning..ja men du nu har man lite lust att plocka undan och få ordning igen..



Så härligt att raketerna inte skrämde när ni gjorde så..själv tyckte jag nästan det var lite skrämmande..för det var makalöst mycket fyrverkerier där vi var..helt onödiga pengar går upp i rök..det är min åsikt..vi köper dock inga själva ska du veta..



Jo men du jag har gjort som du idag fixat o trixat och njuter av leeediga dagar..

2010-01-01 @ 19:58:34
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0