Fredag.


Himmel vad snö det kommit.
Men nu har det slutat snöa i allafall.
Vi var ju bara tvungna igår att gå ut och skotta upp en
liten yta åt vovvarna så de kunde gå ut på gården och
kissa.
Åt Ella som började dagen med att vägra gå ut dög det
väldigt bra men Vilda tyckte inte alls att det var bra nog.
Hon drog iväg under snön så jag såg henne knappt men
tillsist lyckades jag få henne på bild.
Grejen var att hon skulle slippa ploga sig fram med tanke
på hennes ben men det struntade hon totalt i.

Idag ska jag åka tillsammans med min mor på Ica Maxi
och handla mat.
Jag hoppas att de hunnit med att ploga undan all snö
under natten så det går att ta sig fram.
Vi får besök av dottern över helgen.
Hennes sambo är bortrest så hon och katten kommer
hit ikväll och stannar till på söndag.
Roligt att få rå om henne lite.
Känner mig fortfarande småförkyld och värken i lederna
är väldigt jobbig nu så efter att jag handlat blir det vila
resten av dagen.
Nu ska jag göra mig dagens första kopp te.
Ha en härlig dag! 

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Tack raring för dina uppiggande ord. Egentligen har jag väl ingenting att deppa för, men det kan ju bli så ibland och just nu känns vädret så påtagligt jobbigt. Hur lång tid måste solen ha på sig för att smälta bort alla denna snön??? Jag är glad att jag sålde bilen i höstas - nu behöver jag i alla fall inte tänka på att skotta fram den. Jag ser ju hur alla bilägare jobbar med skyffeln för att få fram sina inplogade bilar.



Jag plockar här hemma, läser och ser på TV och dagarna flyter på. Men oj vad jag längtar till snö- och halkfria vägar.



Igår tog jag nya M-medicinen och mår bra. Tydligen tål jag den, vilket är skönt. Hoppas den hjälper också - den 4 feb är första kollen.



Trevligt att du och mor ska ut och handla gemensamt,även om det nu bara är mat. Brukar också åka med min dotter ibland och det gillar jag.



Va trevligt att du får hem dottern över helgen och får rå om henne ordentligt. Ni får säkert mysigt.



Gullig bild på Vilda där i snögropen! Kram på dig

2010-01-29 @ 09:17:15
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Kerstin k

Hej Helena!



Vilken härlig bild med vilda.

Skåne har också fått snö, men inte sådan mängd.

Ha en bra helg med familjen.

Kram/Kerstin

2010-01-29 @ 10:25:24
Postat av: Znogge

Så mycket snö ni har hos er! Så mycket har inte vi på långa vägar. Näatan skönt tycker jag!

Ha en fin fredag!



Kram

2010-01-29 @ 15:08:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Helena

Underbart foto på fina Vilda

/Hella

2010-01-29 @ 17:08:17
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Mormormu

Det fotot måste väl vara det allra charmigaste och roligaste på Vilda?! (om det nu går att välja bland alla fina kort på vovvarna!

Hörde av dottern att hennes grannes hund helt plötsligt idag inte hittade på sin egen tomt. Det är ju bara vitt vitt och åter vitt! Den stackarn irrade förtvivlat runt..



Ha en mysig kväll med familjen!



Kraaaaam!!

2010-01-29 @ 20:41:02
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Ja men hjälp vad snö..lilla vovven syns knappt där ju..aha Maxi..mmm det är en bra butik..där finns ju allt kan man säga..ha det gott lilla Hellen önskar Anna

2010-01-29 @ 21:37:04
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Monica

har ni köpt en isbjörn;)

2010-01-30 @ 01:16:40

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0