Måndag.


1 februari och termometern visar -25 grader.
Det är nog den kallaste dagen denna vintern.
Jag är otroligt glad över att jag har möjlighet att släppa
ut vovvarna på gården idag så att jag slipper gå ut.
Det går ändå inte att gå på promenad med dem i denna
kyla utan de får gå ut och göra sina behov och sen gå
direkt in igen.
Risken för köldkramp är överhängande och inte ens Vildas
benvärmare gör mycket nytta i denna kyla.

Vi har haft en jättemysig helg tillsammans med dottern som
varit här hela helgen.
Men även roliga saker tar på krafterna så idag är jag riktigt
trött i både kropp och själ.
Dessutom känns det som varenda led i kroppen värker.
Hade tänkt ge mig på lite av dammet jag blev varse i går
när solen sken in genom fönstren men det vet i sjutton om
jag orkar det.
Det blir nog mest vila idag.
Ha en mysig dag alla!


Kommentarer
Postat av: Annica

Tack! Men dina kort är underbara!

Ligger nog hemma i sängen den här veckan. Har fått något i halsen. Så jag har feber och jätteont när jag sväljer. Inte så att jag prioriterar praktiken precis..

Skulle ju flytta i helgen. Men lägenheten sågr ut som en svinstia så det blev ingen flytt. Nu har jag ringt och blivit lovad att den ska städas under dagen. Tur att jag ringde när jag gjorde det för nu är rösten totalt borta. Hej och hå! Tror jag lägger mig i sängen en stund.

Och du. -25... Vem har beställt det?!

Som sagt. Sängen nästa. Där är det varmt!

KRAM!!!!

2010-02-01 @ 08:49:42
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken rejäl kyla ni har. Vi ligger onekligen i lä med våra -1 som det är idag!



Kram

2010-02-01 @ 09:46:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Eleonora

Hörru - dra ner persiennerna så du slipper se allt damm! Du vet ju att "litet skit i hörnorna är bättre än ett rent helvete". Ta du en varm och lugn dag under pläden och med en kopp te. Man behöver tina upp i denna kylan. Skönt att vovvarna kan göra från sig i trädgården, så du slipper gå ut med dem.



Tack för dina rara rader som piggat upp mig en hel del. Och pigg måste jag vara för att kunna fixa min födelsedagsmiddag som kommer snart. Men det blir bara dotter + familj som jag inviterar. På vad vet jag inte än, men något lätt som alla kan plocka av. Taco kanske? Föräldrarna äter vad som helst - barnen har helknäppa idéer och om den ena äter något så gör inte den andra det och i den stilen. Det är alltid jobbigt att ha dem på middag. Och då ska du veta att jag serverar ingen konstig eller okänd mat. Det är bara ungarnas egna konstigheter.



Ha en bra dag under pläden. Kram på dig söta vän

2010-02-01 @ 10:09:43
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Mormormu

Lyssna på kroppen du, lite damm är inte hela världen!

Kram!

2010-02-01 @ 11:48:20
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Mumin

Usch va kallt!! Här är så mycket snö så man kan knappt gå ut. Skit i dammet, det försvinner ju inte:) Kram

2010-02-01 @ 13:59:09

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0