Tisdag.


Kylan är tillbaka....-12 grader och det snöar fortfarande.
Det är härligt med riktig vinter men all snö behöver ju inte
komma samma vecka.
Idag är det dax att ta tag i det som jag gillar minst med julen
nämligen att handla hem maten och allt annat som hör till.
Det ska bli skönt att få det överstökat.
Förhoppningsvis är det hyffsat lugnt på Ica Maxi nu på dagen.
Nu ska jag försöka reka igång mina stela leder och få lite fart
på husse och vovvarna så vi får i oss frukost.

Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Erika

Nog har det fallit mängder med snö under några dagar. När jag var ute idag var det 17 gr kallt. Men helt vindstilla som tur var, annars hade det säkert bitit kallt i kinderna. Hade sällskap med en trevlig herre ca 75 år på spark rak, och rak ryggen som en fura och så trevlig att prata med. Finns äldre som är yngre i sättet och det var han. Han berättade att han nyligen flyttat hit i det området jag själv bor i, sedan två veckor tillbaka och som han sa...det tar tid att komma i ordning. Så glad man blir när någon börjar prata och är trevlig.



Yngste sonen med familj är nu på väg hit från Värmland, andre sonen nere ifrån Blekinge kommer i morgon... sedan är vi samlade till julen. Får ingen lugn min förrän alla är innanför min dörr. Tänker på väglaget och andra i trafiken som kör som det vore sommarväg.



Har det så bra och kram

2010-12-21 @ 13:45:00
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0