Påskafton.


Ännu en grå och dimmig morgon.
Gårdagen blev ganska solig och fin ändå trots den grå
och trista morgonen så jag hoppas på samma utveckling
även idag.
Vi hade en jättemysig eftermiddag/kväll tillsammans med
barnen igår.
Men hur mysigt det än är att umgås med nära och kära så
tar det på krafterna.
Så efter två ganska intensiva dagar är jag ganska slut i
både kropp och själ.
Det känns därför väldigt skönt att vi inte har något
inplanerat idag.
Jag ska vila min värkande kropp och bara göra det jag vill
och orkar.
Ella löper just nu som ett såll vilket är lite jobbigt.
Hon blir så otroligt orolig av att ha byxor på så när det bara
är vi här hemma så får hon gå utan.
Det medför ett ständigt torkande av golv men hellre det än
att ha en hund som vandrar omkring som en osalig ande.
Vilda är inne på sin sista löpvecka så hon blöder inte mycket
alls nu.......trist att de synkade löpen så dåligt denna gång.
Dax för dagens första kopp te i väntan på att resten av
flocken ska vakna.
Ha en härlig afton alla!

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Vilken vacker bild! Hoppas du får en fin dag. Skönt med ingenting inplanerat, tycker jag också.

2010-04-03 @ 09:30:00
URL: http://www.lisbet-carpediem.blogspot.com
Postat av: ingrid

Det är så olika på tikar, de båda vi har nu är otroliga på att "hålla ordning" efter sig. Sist märkte vi det knappt.

Här är det först idag jag kan njuta lite av Påskledigheten efter alla besvärlighter. Ikväll ska barnen fira tillsammans men Anders och jag ska på 50 års fest. Får se hur länge jag orkar.

2010-04-03 @ 10:39:16
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Hej vännen!

Tog en sväng till Birsta idag,och där var det lugnt! Knappt några kunder, men så var jag ju klockan tio.(visst är det den pyjamasen, har både den lila och den grå, fast klockan är lite svassar jag redan runt i den...)

Tänk att det inte spelar någon som helst roll hur positiv "stressen",slut blir vi!!!

Hoppas du tagit det riktigt lugnt idag!

Påskkramar!!

2010-04-03 @ 17:22:13
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0