Torsdag.


Orkidéer är verkligen fantastiska blommor.
Jag har 16 stycken och 11 av dem blommar eller står i
knopp.
De blommar nästan året om de flesta av dem.=)
Att de dessutom kräver lite skötsel och är väldigt vackra
gör ju inte saken sämre.
Idag var det svårt att sova.....hade ställt klockan på 6,30
men vaknade redan före 6.
Det är ju löjligt att jag ska vara så förbannat orolig för
att ta en vaccinationsspruta.
Jag är inte ett dugg rädd att det ska göra ont för smärta
är nått jag är van med men jag tycker att det är läskigt
att bli stucken.
Att jag nu tar en spruta själv varje vecka tycks inte göra
mig lugnare.
Igentligen tycker jag att hela situationen känns jobbig.
Man har ingen aning om hur länge man kommer att
behöva stå i kö för att få sprutan......detta kan ju ta
timmar.=(
Vi ska åka vid 8,30....hoppas att det är lite folk där då
så att det går fort.
Lite senare idag får jag ev besök av en bloggvän som
jag aldrig träffat så det blir i allafall en roligare avslutning
på dagen än början.
Nu ska jag försöka få liv i vovvarna så de får i sig mat
och hinner gå ut innan vi åker.
Det kommer inte att bli lätt eftersom Vilda ogärna kliver
ur sängen före klockan 10.
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: ingrid

Hur har det gått för dig och sprutan?? Jag tog med igår, tycker inte det kändes alls men hade lite ont i armen sen igårkväll. Bättre men lite öm idag. Jag var nog mest rädd för biverkningarna, var väldigt tveksam att ta.. Många som fått feber ett par dagar efter, får väl se hur det går med det.

2009-10-29 @ 08:18:05
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Som sagt - sticket går ju snabbt - och inte gjorde det ont heller. Ibland kan ju sälva vaccinet vara starkt och svidande - men inte denna gången.



Vilken snäll brevbärare du har som ringer på och levererar så många paket till dig! Här får man gå till Posten (läs ICA) för att hämta ut minsta lilla försändelse.



Nu får du fina pysselgrejer hör jag. Lycka till med dem. Jag är övertygad om att du får ihop många fina kort.



Hur går det med Åsas skivomslag???



Sköt om dig och må så gott - kramisar från mig

2009-10-29 @ 09:02:52
URL: http://http;//konvaljen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Kul att träffa en "bloggis" =)

Ha en bra dag!

2009-10-29 @ 09:46:24
Postat av: Di

Vilken fin bild! Hoppas det gick bra med sprutan ändå :) kramar

2009-10-29 @ 10:44:16
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: Sickan

Hoppas det har gott bra och att besöket var trevligt!



Kram

2009-10-29 @ 19:23:49
URL: http://sickanochalltomkring.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0