Tisdag.


Gårdagen blev inte alls som jag tänkt mig.
Istället för en mysig dag så blev det en huvudvärksdag.
Jag orkade vara social i ett par timmar och fika med en
vän men när hon var på väg ut genom dörren fick jag
rusa på toaletten för då tog illamåendet över.
Sen blev det ryggläge resten av dagen och kvällen.
Antagligen är det migränanfall jag får ibland men jag
har aldrig kollat upp det.
De kommer inte så ofta men när de gör det så är det
bara att gå och lägga sig.
Jag har provat att ta extra alvedon eftersom det är det
enda jag kan ta tillsammans med min dagliga dos av
värktabletter men det hjälper inte ett dugg.
Idag är huvudvärken nästan borta helt men jag ska ta
det lungt och vila så den inte kommer tillbaka i full
styrka under dagen.
Jag har knappt orkat pyssla något efter mässan men
det ska jag göra idag.....åtminstonde en liten stund.
Sen ska jag mysa med vovvarna och försöka koppla
bort allt jag borde göra här hemma.
Även om jag blivit bättre på att göra det så är det svårt
att inte tänka på allt som behöver göras. 
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Sötaste, älskade lilla vännen! Så ledsamt med migrönanfall. Och att inte ens försöka att bota det med fler tabletter. Har du prövat nässpray mot migrön.? Jag har sett reklamen på TV, men har ingen aning om hur medicinen är.



Ta det nu lugnt hela dagen och fortsätt att blicka ut över "röran" i hemmet! Det blev nog för mycket för dig med mässan och allt resande. Nu är det lugn som får gälla. Kramar om dig söta lilla du och vila nu hela dagen!!!

2009-10-06 @ 09:10:43
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Nina

Låter som migrän... och då hjälper inte Alvedon alls :(



Krya på dig! Kraaam!

2009-10-06 @ 11:37:48
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken otur att du inte kände dig bra. Jag har själv migrän och det är verkligen ingen hit. Alvedon hjälper inte mig heller men däremot magnecyl. Men det tål tyvärr inte alla... Hoppas du får vilat och kopplat av i dag!



Kram!

2009-10-06 @ 13:01:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna tassar in..

Aj då..så trist..hoppas det klarna mer o mer..krya på dig..

2009-10-06 @ 15:34:03
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0