Fredag.


Det är så mysigt nu med de mörka kvällarna och
mornarna när man kan tända ljus och kura ihop sig
inomhus.
Det har varit en ganska intensiv vecka i mina mått
mätt så idag känner jag mig hemst trött och slut.
Jag måste bli bättre på att inte planera så mycket
utan bara ta dagen som den kommer.
Det mesta av allt jag tycker att jag borde göra blir
ändå inte gjort pga att kroppen säger ifrån.
Sen blir jag stressad över allt jag inte hinner och så
blir det en ond cirkel av allting.
Men det är en sak att tänka rätt och en annan att sen
göra det.=)
Samtidigt som jag sitter här och skriver så kommer
jag på mig själv med att fundera på både det ena
och det andra som jag måste fixa idag.
Jag är kanske obotlig.
Ha en fin dag alla!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Jag förstår hur du känner. Du har både viljan och ambtionen, men inte kraften. Du lyssnar ju på vad din kropp säger till dig, så nu får du nog ta och lyssna vad sunda förnuftet säger också. Allt behöver inte vara så perfekt. Om du orkar genomföra 1 sak varje dag, så gläd dig åt det. Du behöver ju den vila du kan få och musklerna får du väl träna upp med lätt gymnastik och inte trädgårdsarbete.



Så fin lykta - den ger både värme och varm känsla. Många fredagskramar till dig och ta nu hand om dig!

2009-10-09 @ 08:42:22
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack snälla Helena.

Du är där när det smäller, i bilolyckor och champagnekorkar.

Uppskattas!

2009-10-09 @ 08:48:10
Postat av: Carina med Bullarna

Önskar dig en skön och vilsam helg!

Mys och ha're gott!



Det isblå kortet är alldels fantastisk vintrigt och varmkyligt!



Kram

2009-10-09 @ 10:26:29
Postat av: Åsa/asamia

Hoppas du kan få en lugn och skön helg nu, och att du tar dan som den kommer mer än du gjort...det är ju inte alltid så lätt att lyssna på kroppens signaler, även om man vet att man borde det.

Kram!!

2009-10-09 @ 11:20:14
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Ha en lugn och skön fredag nu!

2009-10-09 @ 11:49:28
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Monica

fin lykta ? vart ?

ta dagen som det kommer låter som en bra idé

2009-10-09 @ 14:34:32
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Ofta är vi bra på att tala om för andra hur viktigt det är att lyssna på kroppen osv men vi lever inte alltid som vi lär...



Så vacker din lykta är!



Kram!

2009-10-09 @ 14:59:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mumin

Ja jag är lite sån jag med, men har lugnat ner mig betydligt. Känner ingen vidare press på mig längre att allt ska göras med en gång, det kommer ju fler dagar:) Härligt att kunna tända ljus och kura ihop sig. Det är livskvalitet det! Kram ha en trevlig fredagskväll! Mumin

2009-10-09 @ 15:31:54

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0