Onsdag.


Nu har julen börjat infinna sig lite smått här hemma.
Sovrumsfönstret är i allafall klart.
Jag ska göra advent i vardagsrumsfönstren idag
tänkte jag så jag hoppas att värken lättar lite fram
på dagen.
Ser fram emot helgen när allt är klart och man bara
kan mysa i skenet av alla ljustakar och stjärnor.
Men det ett tag kvar dit så det är bara att bita ihop
och göra så gott man kan.
Dagens vaccinering blev inställd pga att vaccinet är
slut igen.
Det är tur att man inte behöver ta andra dosen
inom en viss tid.
Nu ska jag som vanligt kurera hostan med en kopp
te och hoppas på att jag känner mig lite piggare när
värktabletterna gjort sitt.
Livet är gott....det enda jag saknar är lite snö.=)
Ha en skön dag alla!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Vilket fint fönster du gjort i sovrummet. Precis lagom med pynt enligt min smak. Jag brukar inte göra pynt i mitt sovrum, utan bara i vard.rum, kök och hall. Det får räcka. Efter att jag gjort min vanliga städning nu på fredag - då ska det Advent-pyntas med ljusstakar och hyacinter. Tomtar och änglar får vänta till dagen före Julafton. Jag älskar att pyssla och pynta, men inte för tidigt. Till nyår brukar alla dukar med GOD JUL (som barnen gjort när dom var små) och alla tomtar få tacka för sig och komma ner i kartongerna igen. Julgranen får stå kvar till så där 10 januari. Hur ljuvligt det än är att plocka upp alla kära julsaker, så känns det rätt lagom att ta bort dom strax efter nyår.



Alla har vi ju olika traditioner och alla trivs med sina egna, men jag har kanske något svårt att förstå hur man kan julpynta hela huset redan till 1:a Advent! Och ta in granen. Min gran tänds för första gången på Julaftonens morgon och då känns det så högtidligt.



Tack rara för din långa kommentar hos mig. Här får du en tillbaka - bra att du tar det i etapper med alla göromål - det sparar kroppen litet. Stor kram söta Helena.

2009-11-25 @ 09:24:18
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Vad mysigt du gjort det.

Jag saknar också snön nu...jättemycket!!

2009-11-25 @ 12:59:21
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhh så fint...ja jag får sätta igång när vi väl är hemma, men idag lär de tinte bli nåt ny är vi trötta.

men resan är ju inte slut ännu..kramen



2009-11-25 @ 13:10:52
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marina

Åh, vad mysigt! Nu blev jag inspirered tills i morgon när jag tänkte göra adventsfint här hemma.

Ha en trevlig kväll.

2009-11-25 @ 17:09:58
URL: whttp://www.gallerigavelin.blogg.se
Postat av: Anna tassar in

Mmmm Helen så fint du gjort..det är ju härligt du..jag har fixat här hela em med fönsterna..mmm jag njuter så av det..julmusik och kaffe...då trivs jag..



Hoppas hostan ger sig..

2009-11-25 @ 17:24:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ingrid

Jättefint i sovrummsfönstret! Jag har köket kvar hann inte med det idag vi har varit ute o ätit, firar träffdag, 31 år!!

2009-11-25 @ 20:53:13
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0