Onsdag.


Det ser ut att bli grått och trist även idag.
Detta väder tär på mitt nyss påfyllda ljusföråd men
utan levande ljus blir dagarna outhärdliga så jag får
i värsta fall fylla på igen innan jul.
Nu vill jag ha lite kyla,snö och sol.
Längtar efter promenader när det knarrar under
skorna och hundarna inte blir så blöta och leriga.
Igår när Vilda var ute på tomten bestämde hon sig
för att gräva lite i jorden.
Inte kul när man får in en hund med lera upp på
halva frambenen direkt i vardagsrummet.
Då var hon billig ett tag.
Idag måste jag städa av lite här men jag tar bara
det värsta nu när jag har sån värk.
Min vän Malin var snäll och räknade ut att om jag
ska hinna göra klar våra egna julkort så måste jag
göra ett kort om dagen.=)
Jag ligger ett par kort före nu så det ska nog gå att
få ihop julkort till de nära & kära även i år.
Det blir nog en stund vid pysselbordet idag också
även om högerhanden fungerar väldigt dåligt och
är ond.
Jag mår så bra i själen av att pyssla.
Ha en skön dag alla!

Kommentarer
Postat av: TJ

Ja måste säga att du är beundransvärd som står ut med din sjukdom och att ditt humör inte försvinner bort. Du har tid för alla, en god lyssnare och ett empatiskt engagemang. Slit inte ihjäl dig med julkorten bara.

2009-11-18 @ 09:21:39
Postat av: Marina

Det måste vara jobbigt att ha ont! Jag förstår att man måste pyssla och göra det man vill ändå, annars blir man tokig..Kul att du skrev så bra om dina hundar1 Jag lär mig massor hela tiden. Jag ska själv köpa en valp till,troligen till sommaren,då är Hector 2 1/2år. Visst är det väl mysigt med kombinationen hund-lera..!?

Ha en bra dag. :D

2009-11-18 @ 10:01:18
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Agathons koppelhållare

Ville bara visa att vi läser din blogg!Kramar från oss.Jag va på kort-kurs hos en ny bekant som håller på med att göra kort och scrapbooking.Hon hade alla maskiner jag kan tänka mig och massor av ideer!Kul!I mars skall vi på nån slags mässa i Göteborg.

2009-11-18 @ 10:18:59
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Eleonora

Vilken härlig vän du har i Malin. Ni pysslar verkligen så bra ihop. Och skrattar antar jag, för du är ju alltid vid så gott mod. Underbart.



Finfina kort som vanligt. Nästa seniorträff ska jag lotta ut det julkort som du skänkte!



Hoppas du får en fin onsdag. Kramisar

2009-11-18 @ 11:29:04
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Leriga vovvar är inte roligt...

2009-11-18 @ 20:40:24
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Mmmm Hellen det är många som mår bra i själen av dina kort..så det är verkligen dubbel glädje..

2009-11-18 @ 21:14:18
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0