Fredag.


Mysigt att kliva upp och tända alla ljustakar och stjärnor
i fönstren.
Skönt att adventpyntet är på plats så att vi bara kan ta
det lugnt i helgen och njuta av allt.
Jag har känt mig lite krasslig i magen de senaste dagarna
och igårkväll blev det riktigt jäkligt med magsmärtor och
halsbränna.....kändes som att jag skulle ha kunnat spruta
eld.
Antagligen är det blodtryckstabletten magen reagerar på.
Som tur var hade jag två Losec kvar så jag tog en och
det lindrade en hel del.
Jag ska kila in på apoteket och köpa en ask till men blir
jag inte helt bra så ringer jag VC till veckan.....då får de
ge mig en annan tablett mot blodtrycket.
Min mage ligger nog på gränsen för vad den tål med
tanke på alla mediciner jag äter för mina ledproblem så
det behövs nog inte mycket för att det ska bli så här.
Planen för idag är att åka och handla mat på Ica Maxi
och sen ska vi kika in på BlomsterLandet och köpa lite
hyasinter och annat till advent.
Julstjärnor köper jag inte längre för dem lyckas jag
alltid ta död på.
Resten av dagen ska jag bara vila för lederna är onda
och magproblemen gör att jag känner mig helt slut.
Ha en mysig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Nämen stackars du, (är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som fick närblod)istället för Losec finns Nexium, kanske du tål det bättre. Dessa två tabletter ska ju lägga sig som skyddande "bomull" i magen.



Så fint du gjort i dina fönster. Visst är det mysigt med alla ljus i fönstren! Det är vackert också att se alla grannfönster lysas upp. Piggar upp litet denna mörka årstid. I samband med dagens städning kommer mina egna fönster att bli pyntade. Och så ska jag handla några fina, röda julstjärnor.



Hoppas du hittar litet gott fredagsmys på Maxi, dom brukar ju ha alldeles för mycket nam-nam att locka med. Hoppas att A har blivit pigg och frisk, så ni kan ha en trevlig helg tillsammans. Kram på dig.

2009-11-27 @ 09:40:33
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ninni

OJ kan man få ont i magen av blodtrycksmedicin det visste inte jag..då har jag haft tur.

Jag har själv en riktigt skräpmage.



Kramen

2009-11-27 @ 12:47:32
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mumin

Va tråkigt för dig...usch jag tycker du är sååå duktig som orkar med hemmet och hundarna och allt pysslande även att du har så ont...hoppas magen blir bättre...klart att det tar stryk med medicinerna, det känner jag också. Ha nu en riktigt trevlig kväll och mys med tända ljus och kanske lite glögg?. Kram Mumin

2009-11-27 @ 16:08:36
Postat av: ingrid

Oftast är det värst den första tiden efter man fått medicinen, brukar rätta till sig sen. Har med haft en period nu med magkatarr eller vad det är. Suck!! Sen periodvis kan jag äta vad jag vill utan bli dålig. Ja, visst är det härligt att bara njuta av ljus o adventslycka!! Håller med det du skrev om att det vändes ut o in på minsta garderob förr allt skulle vara kliniskt rent. Ska jag vara ärlig höll jag nog på med det med tills jag skadade min arm 01...Jösses, varför gjorde man det?! Och just till jul... och till sommaren med vill jag (inte) minnas..

2009-11-27 @ 17:14:40
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Du så mysigt du har det och fint på alla sätt..mmm nu får vi frossa i julblommorna...Hellen jag har Sissel o Odd på spotify..mmmm den är go den..

2009-11-27 @ 17:53:04
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så julfint och mysigt du har fått det hos dig! Hoppas bara den elaka halsbrännan försvinner. Husse har dett ofta och det är ingen hit...



Ha en fortsatt fin fredagskväll!



Kram

2009-11-27 @ 18:02:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

å så fint du har i ditt fönster,

Min kompis Åsa blev så glad för kortet du hade gjort åt henne,Tusen tack för det!

Å stackars dej hoppas du snabbt blir van den medicinen för så där kan du ju ej ha det med magen.

kram

2009-11-27 @ 19:04:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag fick prova Nexium och fick våldsamt ont i magen... sedan kom Brufen för fibron, och då tog det hus i helsike i hela magen. Jag trodde jag skulle dö. Nu är det inte fullt så illa efter medicinbyte. Men... mediciner kan vara rena rävgiftet. Hoppas du blir bättre i magen snart!

2009-11-27 @ 21:03:28
URL: http://ninah-design.blogspot.com
Postat av: Cicci

Låter inte alls bra. Jobbigt med amge och halsbränna.

Äntligen orkar jag gå in och kommentera din blogg. Jag mår ganska bra idag, men ont och sjukt trött. Jag har haft så otroligt ont i magen på eftermiddagen och kvällen, men nu är det bättre. Snart blir det sängen.

Här blir det nog inte adventspynt alls tills på söndag. Ska försöka spara min ork tills att orka med min systers födelsedag på söndag.

Kramiz vännen

2009-11-27 @ 21:59:43
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina rara ord hos mig! Jag tar en timme i sänder...hoppas din mage mår bättre idag!

Du bjöd på morgonens första skratt...den utskällda nya stjärnan!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-28 @ 04:56:50
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0