Ibland har man tur.....


i oturen.
Vi fick papper från Agria idag där vi har vovvarna försäkrade
och då visar det sig att de har gjort om försäkringen.
Nu gäller inte detta Vilda för en 1 juli när hennes
försäkringsperiod går ut.
Vissa saker har blivit bättre och andra mycket sämre.
Tex kommer man inte att kunna få ut mer än 15 000 kr
för korsbandskador.
Vildas TPLO-operationer har kostat ca 30 000 kr st så
vilken jäkla tur att hon hann få bägge benen opererade
innan detta träder i kraft.
Som försäkringen ser ut nu så betalar vi 3000 kr i självrisk
plus 10 % på restrerande.
Viss skillnad mot att måsta betala ca 15 000 kr.
Nu är det bara att hoppas att Vildas benen håller.
Det possitiva är att de ökat på rehabpengen så mot tidigare
3000 kr för rehablitering kan man nu få upp till 6 000 kr.
Om jag förstått rätt så kostar en TPLO-operation ca 26 000 kr
minst så i framtiden kommer inte alla ha råd att operera sina
hundar på det sättet som visat sig ha bäst resultat.
Inte om man har sin hund försäkrad i Agria i allafall.

Det blåser fortfarande halv storm här men solen har börjat
kika fram lite då och då så kanske det är bättre väder på
gång nu.
Jag har mest legat och vilat och vovvarna har varit snälla
som små änglar.
Inget gnäll nästan alls idag på Vilda.
Jag får nästan dåligt samvete för att jag gnällde på henne
imorse.=)
Nu ska jag sätta mig vid pysselbordet en stund och se om
jag kan komma igång med något.
Imorgon hoppas jag att jag får materialet jag beställt från
Nettans scrapbooking 4 you.
Jag har beställt en hel del papper och lite annat smått och
gott.
Ha en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Helena

oj, ja detgäller att ha koll på försäkringar. Vilken tur att det är klart för Vildas skull.

/Hella

2009-06-15 @ 16:38:37
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Monica

ojda det var tur håller tummarna att det inte blir nått nu!

2009-06-15 @ 16:40:55
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Sickan

det var ju en väldans tur att hon hann få båda benen fixade innan.



Dagen idag har inte varit alls bra,på flera sätt.



Ha en skön kväll!

kramen!

2009-06-15 @ 17:35:28
URL: http://sickans.nu/mylife
Postat av: Anna

Ja men du är det inte typiskt..allt försämras..man tar en försäkring och betalar snällt och sedan kan dom göra lite som dom vill med villkoren..suck..ja men vilken tur att hon är op..redan då..

2009-06-15 @ 19:58:22
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: linalotta

hallojsan...du asså jag tror ju att du har koll på kortvärlden där ute. Finns det några skojjiga kortutmaningar där ute i cybern? Jag känner jag har dålig koll på dom och springer på fel sidor. Jag tänkte jag skulle göra ett par kort men jag ha kommit på att jag tycker ju att det är skojjigare att jobba efter nåt liksom!! Ha du några tips på lut måntro?? :)

Tack tack och fin kväll på er!



2009-06-15 @ 20:01:57
URL: http://www.linalottascrappar.blogspot.com
Postat av: Vicki

Det är en hel vetenskap om dessa försäkringar mellan varven. Så man vet om man gör rätt och har rätt försäkring.



Hänt något roligt i helgen?



Vicki

2009-06-15 @ 20:37:20
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Carina

ojojoj...vilken tur att ni hann före villkorsändringen! Har samma bolag - men inte har jag fått ngn info om villkorsändring - eller kanske, utan att jag vet om det! känner igen mig i beskrivningen, när man gnäller på ngn olat hos ngn så vips slutar de med det - jag tror det är enbart för att man ska få dåligt samvete... Det ser i all fall tryggt och skönt ut när hon är iklädd neonflytbaddräkten! Hoppas du haft en skön kväll1 kram!

2009-06-15 @ 21:01:39
URL: http://www.me-knodden.com
Postat av: Mari Andersson

Det ser ut som att Vilda gillar sin rehab. Då går det ju framåt, precis som man önskar...

Ja, det där med försäkringar är en ren djungel. Pratade faktiskt med en från IF-försäkringar igår och vi ändrade nog en del och det slutade med att jag tjänar ca 2500 kronor på att ändra. Men sen är det ju det där med villkoren, blir det sämre eller bättre ? Det får bli som det blir ...

Har idag beställt en stämpel från "skogstokiga", ska bli spännande när den kommer...

Har aldrig beställt något av henne, Petra ... Stämplarna är i alla fall jättesöta



Ha en riktigt skön dag / Sommarkramar

2009-06-16 @ 08:05:29
URL: http://maradesign.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0