Lördag.


Jag börjar dagens inlägg med att berätta att vinnaren av kortet
blev Vida.......grattis vännen!
Skickar det till dig i början av veckan.
Tack till alla som ville vara med i utlottningen och tack för alla
fina kommentarer.

Lika grått som igår men uppehåll i regnandet just nu i allafall.
På eftermiddagen igår åkte jag min bästa vän A och min
kusin E på Timrå Gårdsbutik för lite shopping och fika.
Vi hade ett par mysiga timmar där och jag kom förstås inte
hem tomhänt.
Av någon underlig anledning föll jag för en ljuslykta......den
jag visar på bilden.=)
Är det något vi absolut inte behöver fler av så är det ju
ljuslyktor.
Men jag har tittat efter just en krona och inte hittat någon i
lämplig storlek för än nu så då var det bara att slå till.

Idag kommer en vän hit och hämtar ett kort hon beställt.
Mer planer än så har jag inte för dagen vilket känns skönt.
Mitt bäcken gör hemst ont idag så jag ska bara vila och ta
dagen som den kommer.
En stund vid pysselbordet blir det nog för jag har ett par
beställningskort jag lovat göra.
Min embossmatta till spellbinders kom med posten igår
så idag ska jag testa den.
Avslutar med en bild på några av mina orkidéer som
blommar så fint nu.

Bilden blev väldigt mörk men ni ser i allafall de vita blommorna
Härligt att det blommar så fint inomhus nu när blommorna ute
nästan drunknat av allt regn.
Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Vida

Yihaaaaa! Så glad över det!!



Kramen

2009-07-25 @ 09:05:01
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Anna susar in

Lite kungligt är aldrig fel Hellen och du den lyser så vackert ju....och du dina Orki...mmmm så fina..ha en go dag..

2009-07-25 @ 09:11:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Vackra, vackra orkideér... sådana kan man inte få för många av! Kul lykta... den kommer du säkert att få extra nöje av när mörkret kryper sig på.



Ha en skön helg, själv ska jag strax bege mig till jobbet - sista passet innan semester del 2 tar vid! Ska bli härligt!



kram!

2009-07-25 @ 11:05:16
Postat av: Ninni

Den ljuslyktan var jättefin!!



Vad du fått på posten fattar jag inget av..haha



Men hur gör du med dina orkideér...mina vil inte blomma om det kommer bara nya blad hela tiden, suck



Ha en fin dag var rädd om dig, kramen

2009-07-25 @ 11:14:31
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Käraste Helena, hemkommen igen och nu har jag läst igenom alla dina inlägg! Du är verkligen produktiv och duktig på att skriva.



Först av allt vill jag ge en försenad grattiskram. Du blev ju fint firad ser jag.



Sen får jag beklaga att du haft så besvärligt och ont i bäckenet. Det är för trist detta med värken att du inte kan få bli av med den.



Och tjejerna har också fått krämpor ser jag men som farbror Vet. tagit hand om. Vilda är då en fantastisk vovve som får stå ut med så mycket. Droppar i ögonen kan väl inte vara så lätt att ge? Fin bild på Ella där hon ligger nyvaken i soffan!



Nu måste jag in i duschen, sedan ut och bunkra litet mat (eftersom jag kom hem igår sent) och pyssla med räkningar, läsa post och se på TV. Oj vad man har att göra. Skämt åsido, skönt är det i alla fall att vara hemma igen och få sova i sin breda (120 cm) säng efter att ha slumrat i en 80 cm bäddsoffa! Hoppas helgen blir bra. Många kramar!

2009-07-25 @ 11:34:22
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Cicci

Så vackert du har det i fönstret. avis

Uppskattar extra mycket allt vackert nu när vi själva lever i byggdamm och kaos.

Vila dig nu och njut av den vackra lyktan.

Kramiz vännen

2009-07-25 @ 12:57:42
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Ninni

Som du gör med dina orkideer gör jag med, har till och med orkideemossa runt rötterna, men icke sa nicke dom vill INTE!



Ha det, kram

2009-07-25 @ 13:57:33
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: anita&uno

Men den var väl fin! Kronan på verket att den ser stor ut. Jag har oxo bara sett små i affärerna.Men det börjar kanske komma större här med.

Jo Uno han fick kortisontabletter först och dom är inga problem men så på återbesöket ville vet. att han skulle ha droppar med.Hon menar att denna ras har ofta allergier för jag reagerade på kortison vid öroninfl.Men han har inte visat någon allergi annars. Skall dit och vaccinera honom på onsdag och då får jag passa på och fråga hur jag ska göra.

Det är så tråkigt när dom får nåt och att man sen inte får hjälpa dom.

Visst är väl orkdeér vackra. Jag har två som blommar oavbrutet. Luftrötterna hänger utanför i massor. Man skall ju inte plantera om när dom blommar.

Kram till dej och prinsessorna från Uno o mej.

Hoppas ni får lite sol snart.

2009-07-25 @ 15:06:31
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken fantastiskt fin ljuslykta! Förstår mer än väl att du inte kunde motstå den!



Flera av mina orkidéer har nya stänglar och kommer att blomma inom kort. Faktum är att vissa av dem blommar nästan året runt! Tacksammare blommor får man leta efter tycker jag!



Kram!

2009-07-25 @ 15:33:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: LillBlomman

Men vännen förlåt! Jag har missat din födelsedag, skäms, som en hund....

Du ser ut att ha haft en underbar dag!! Här försvinner dagarna bara i ett huj! Full rulle från det att Viggo öppnar ögonen! Du har ju massor av nya fina stämplar! Är så sugen på att beställa lite men jag har ju så mååånga redan! Fast man vill ju liksom ha nya:) Ha en fortsatt skön helg! Kramar!

2009-07-25 @ 20:41:56
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Sussi

Jättefina orkidéer.. Jag får inte min att blomma :-( Nåt fel gör jag!!



2009-07-25 @ 22:50:53
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Petra/Paradise

vilken snygg ljuskrona du hittade!

HOppas du haft en trevlig helg vännen min!



Stor kram Petra

2009-07-25 @ 23:45:20
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0