Söndag.


Jag börjar dagen med att presentera vinnaren av kortet.
Grattis Sickan lotten föll på dig.=)
Det blir fler utlottningar så ni som inte vann idag kommer att få
chans igen.

Från att ha haft ca -15 i flera veckor så har tempen gått upp till +1.
Det är riktigt gråväder och det snöar dessutom.
Men ska man som jag bara ligga nerbäddad så gör det ju inget.
Det är snarare en perfekt dag för det.
Natten har varit hemsk med en orolig Ella som yrat omkring och
tillslut var ju även Vilda tvungen att hänga på.
Klockan 4 släppte jag ut dem första gången och sen var det dax
klockan 7 igen.
Eftersom det kommit så mycket snö att vårt staket knappt syns
så gäller det att vovvarna lyssnar när man ropar på dem.
Det hade inte Vilda lust med alls när hon var ute klockan 7 och
det kom en man med en liten hund på vägen vid vårt hus.
Hon höglöper nu så jag blev riktigt orolig att hon skulle hoppa
över staketet.
Det var bara på med ett par skor och snabbt trava ut med bara
en kort pyjamasjacka på mig för att hämta in eländet.=(
Mannen med hunden fick sig nog ett gått skratt i allafall.
Vi brukar inte ha det så här oroligt när vovvarna löper men
det stora problemet är att Ella inte alls vill vänja sig vid att ha
löpbyxor den här gången. 
Vilket gör att hon vandrar runt här hela dagarna som en osalig
ande.
Det gör att även Vilda blir lite orolig och sen är cirkusen igång.
Nu återstår att se vem som är tjurigast......jag eller Ella.
Jag tänker helt klart vinna det här slaget....byxorna ska vara på.
Ska man ha bulldog är det bäst att man är en riktig tjurskalle själv.=)
Nu ska jag krypa ner under täcket igen och kurera min förkyldning.
Ha en skön dag!


Kommentarer
Postat av: Sickan

Så jag kan ha tur ibland :)

Vad kul!!



Kan se synen framför mig när du travar ut i snön efter Vilda :P



Ha det bra i soffan.

Kram!

2009-02-22 @ 09:59:16
URL: http://sickans.nu/cybephoto
Postat av: Margaretha

Jisses...vad med snö ni har.....så härligt det ser ut....

Hehehe...skulle vilja se dig ute i pyamasen i snön ....Mycket får man stå ut med när man e djurägare...

Kram på er

Margaretha

2009-02-22 @ 10:43:27
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Vad kul att du roar grannarna så gott! Fast du är sjuk och vissen - starkt tjejen! Klart du vinner kriget med byxorna. Men jobbigt förstår jag är bara förordet för hur du har det just nu. Tänker på dig. Hoppas i alla fall att du snart mår bättre och slipper feber och snuva. Kram kram

2009-02-22 @ 10:44:17
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Malin

håller med!! Whiskey går helt enkelt inte ner! Önskar dig en fin dag! Kramiz M

2009-02-22 @ 10:49:05
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: anne

Du har att göra med hundarna just nu...Hur länge löper en tik? Jag har bara erfarenhet av hanar...

2009-02-22 @ 10:50:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Znogge

Jag kan verkligen se det framför mig! För som hundägare har jag också varit ute ganska märkligt klädd. Oftast har ingen passerat men det är inte alltid jag har haft tureen på min sida...



Önskar i alla fall både två- och fyrbenta en härlig söndag!

2009-02-22 @ 13:16:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Carina

vann rätt låt...blev det ngn paraplydrink för dig... jodu - jag vet...en bulldoggsägare måste nog bara envisare än synden...Jag tränar lydnad med Knodden och visst - att träna med honom är ngt. helt annat än när jag tränade vallhundarna!Jag skjutsade ungarn till skolan (1 mil) en morgon med hundarna i bilen...som naturligtvis började koka, det var vinter och jag var klädd i...just det pyjamas, morgonrock och gummistövlar...tror du jag hade koppel med mig - ånej... på motorvägen stod en tant krampaktigt hållande i morgonrocken - skärpet användes som koppel...Gissa hur många som stannade...zero, noll, ingen...det hela slutade med att jag sket alltihop, körde hem och sedan fick bilen bogseras till verkstad... Skönt att du berättar och att det finns fler som roar sin omgivning...fortsätt med det. Nu önskar jag dig ett snabbt krya på dig - du har haft mer än nog av fökylningar å sånt! Njut under filten!

Kram

2009-02-22 @ 21:01:59
URL: http://www.me-knodden.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0