Tisdag.


Jag tycker att det känns som att det är snö i luften men jag hoppas att
vi klarar oss ifrån det nu när vi ska göra ett par resor till Västerås fram
och tillbaka.
Det blev ingen vaccination igår för att jag kunde inte med säkerhet
komma ihåg vilket år jag vaccinerade mig förra gången.
Jag tror att det är ca 6 år sen men sköterskan ville veta exakt och fast
jag vaccinerade mig på vårdcentralen så fanns det inte i någon journal.
Hade jag vetat vilket strul det skulle bli så hade jag dragit till med ett årtal
men nu sa jag som det var att jag inte visste säkert men att det var minst
5 år sen.
Det var en lite smått hispig sköterska så det gick inte att få henne att
förstå att jag var säker på att det var 5 år sen minst men att det kunde
vara ännu längre sen.
Det som var viktigt var att det gått minst 3 år så jag förstår inte varför
hon gjorde det till ett sånt stort problem.
Så efter 1 timme på vårdcentralen fick jag åka hem utan vaccination.=(
Jag ska ringa sköterskan på reumatologen och be henne prata med
dem på vårdcentralen annars är jag tvungen att göra ett läkarbesök
innan jag får vaccinet.
Att det kan bli så struligt för en sån bagatell.
Föruton timmen på vårdcentarlen så umgicks jag med min bästa
vän hela eftermiddagen så dagen gick i rasande fart.

Idag kommer hon hit igen för vi ska åka och tanka hennes bil och
köpa lite resegodis inför morgondagen.
Vi måste starta härifrån strax efter 4 imorgonbitte så då är det skönt
att slippa tanka det första vi gör.
Jag ska även köpa hem lite att äta på till sonen och hans sambo
som ska tillbringa morgondagen här med Ella.
Ikväll ska vi även bada Vilda med sånt där desinfektionsmedel
vilket hon antagligen inte alls kommer att gilla.
Ja som ni hör så har jag ett ganska fullt schema idag.
Tänkte även hinna sätta mig vid pysselbordet en stund och fixa
med några beställningskort.
Det är så otroligt kul att det är så många som vill köpa mina kort.
Eftersom jag tycker att det är så roligt så gör jag ju många fler än
jag någonsin hinner göra av med själv.=)
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: sickan

Fullt race idag då för dig!



Jag ska äta nu och om inte sju sovarna här kommer ur sängen så sticker jag och shoppar själv!



Annars blir det stressigt och det hatar jag!



Kram !

2008-10-21 @ 09:05:13
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Znogge

Fullt upp i dag hör jag. Men jag kan tänka mig att det på något vis ändå är skönt att få operationen avklarad. Oron tär en hel del även innan!

Kram!

2008-10-21 @ 09:41:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Det blir en tidig start i morgon.

Det kommer att gå bra ska du se. Men jag förstår självklart din oro och att det kommer att bli tomt.



Tänker på dig vännen och skickar stor kram.

Ha det bäst/Gunilla

2008-10-21 @ 09:44:34
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja men du....när man kommer till vårdcentralen ska man ju helst veta allt själv...för det verkar inte vara någon vidare ordning tycker jag..ja jag var själv hos farbror doktorn igår. Ställde min diagnos själv...så han slapp fundera..ja jo det stämmer det du säger skrattade han...inte för att jag tyckte det var så kul...nåja...medicin fick jag så det är ju frid o fröjd..men du det måste väl stå i journalen...där ska ju allt stå...Annars har du kanske varit någon annanstans o tagit vaccinet..hoppas det löser sig. Coola hunden på bilden..så galet cool..hela jag ler..kan tro att du jobbar för högtryck med korten...nice nice Helena..ha det bäst..kram från Anna

2008-10-21 @ 10:29:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Monica ♥♥♥

va tråkigt när det blir massa dubbel jobb för dig och VC blir så sur på sånt ,man har väl annat att göra än att sitta av död tid på VC

2008-10-21 @ 12:05:47
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Anita o Uno

Om det nu var så viktigt med tiden så får dom väl dokumentera det då eller hur!

Man kan bli trött för mindre.

Ha det nu så gott ni alla

Kram

2008-10-21 @ 13:56:23
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Emma

Vill önska dig och Vilda lycka till tills imorgon nu!! Håller tummarna att allt ska gå bra med operationen och allt runtomkring.



Kram Emma

2008-10-21 @ 17:52:07
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Emma, som skrev här ovan, tog orden ur min mun!



Jag ville mest också önska Er ett stort Lycka till i Strömsholm i morgon!

Så skönt för lilla Prinsessan om knäet kan bli bra äntligen...Håller alla tummar och tår för allt!



Kram, Jenny

2008-10-21 @ 22:21:58
URL: http://bergskristallen.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0