Lördag.


Stackars Ella är inte alls sitt vanliga glada jag nu när storasyster är
borta......hon är dämpad och lite orolig.
Det spelar ingen roll att vi försöker engagera oss i henne lite extra.
Inte ens igår när Malin och Max var här var hon sig själv utan hon låg
mest i soffan och såg deppig ut.
Efter klockan 12 ska jag ringa och höra om allt fortfarande är bra med
Vilda så att vi kan hämta henne imorgon.
Vi kommer att måsta dela på vovvarna största delen av dagen  nu
i början men jag skulle tro att Ella blir lugn bara av att ha Vilda hemma
igen.
Vilda kommer så klart också att må bättre av att komma hem även om
hon måste vara bakom en grind och vila.
Jag ska göra ordning en bädd åt henne i sonens gamla rum där hon
får ligga på dagen.
Därifrån ser hon hallen och vardagsrummet genom grinden så att
hon kan känna att hon är med men ändå kan vila.
På natten får hon ligga i en bädd på golvet vid husses säng.
Vi måste stänga av sovrummet så att hon inte kan gå till min sida för
då finns risken att hon försöker hoppa upp i sängen men på husses
sida hoppar hon inte upp.
Hon är så van att gå upp i sängen på min sida och ner på husses att
det inte går att få henne att göra tvärt om vilket ju är bra nu.
Vi har ju gjort detta 3 gånger tidigare och vid de två sista operationerna
har vi haft båda vovvarna och det har fungerat jättebra.
Nu är detta en mer avancerad operation men eftervården är densamma
så jag känner mig trygg med att ta över nu.
Vid tidigare operationer har vi tagit hem henne direkt samma dag och
skött all eftervård själv.
Nu har det gått 3 dagar sen operationen imorgon så hon kommer att
kunna stödja på benet och vara fysiskt ganska pigg.
Psykiskt lär hon nog vara trött pga av att det varit så stressande för
henne att vara borta från oss.
Åh vad skönt det ska bli att få hem henne igen.

Idag får vi besök av Anders kusin och hennes lille son som är
4 månader om jag räknat rätt.
Jag har inte sett honom sen han var 3 veckor så det ska bli kul att
träffa dem.
Sen ska jag bara ta det lugnt och ladda för resan imorgon.
Måste erkänna att jag gruvar mig för att sitta i en bil i 11 timmar.
Det är fruktansvärt jobbigt för framför allt ryggen.
Men bara vi får hem vår prinsessa så är det värt all smärta i världen.
Ha en skön lördag!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Åh, så jag håller tummarna att resan ner o hem går bra för er!

Tur att ni har erfarenhet sen tidigare! Jag skulle vara alldeles handfallen tror jag!

Kramen!

2008-10-25 @ 09:19:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj ja det frestar på att ha kungligheter i familjen du..önskar dig en bra dag själv ska jag ut i skog o mark...härligt en höstdag som denna..

2008-10-25 @ 09:53:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Söta lilla vännen. Oh så rart du ordnar för din lilla Vilda. Det kommer nog att gå jättebra, du har ju varit med förr och gjort samma procedur. Bara Ella kan hålla sig lugn och inte får glädjeutbrott som hetsar upp Vilda. Lycka till vännen.



Jobbigt med så lång resa, men även det kommer nog att gå jättebra. Tänker på dig och vi hörs när du har tid att berätta utgången av hela färden.

Kram kram

2008-10-25 @ 10:01:58
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: sickan

Håller tummarna för att ni ska få hämta henne i morgon!

Förstår om Ella är deppig,hon vet ju inget liv utan Vilda.



Kram på dig och jag håller tummarna!

2008-10-25 @ 10:25:23
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Malin

Lillahjärtat! Skönt att hon får komma hem både för henne och Ella...och er narutligtvis =)



Kram!

2008-10-25 @ 11:09:33
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Christina

De är ju vana att alltid vara tillsammans.

Hoppas att hon slipper vara utan henne för länge.

Ha en skön dag vännen

Kram

2008-10-25 @ 11:12:04
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Åhh va jag tycker synd om er alla. Stackars Ella som väl inte alls förstår varför inte syrran kommer nån gång. Men nu hoppas vi att det blir som planerat att ni får hämta Vilda i morron. Hoppas resan går bra både dit o hem. Tur att du varit med förr om detta så du vet hur det är. Kan tänka mej att dom blir lyckliga att få återse varann vovvarna!

Ha en bra dag trots all väntan.Många varma KRAMAR till er!

2008-10-25 @ 12:07:16
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Znogge

Hoppas hennes tillfrisknande har gått planenligt och att ni får hem er lilla Vilda i morgon. Du/Ni har ju stor vana av eftervården så bättre kan hon ju inte få det än hemma med er och Ella!



Många kramar från två- och fyrbenta!

2008-10-25 @ 13:11:41
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0