Fredag.


Jag kan inte fatta hur Vilda kan sova med den här klumpen hängande
på sig.
Ellas sovställning kan ju inte heller vara skön men hon satt faktiskt
och sov så där tills jag slog på kameran.

Läkarbesöket gick bra.....nu syns det även på proverna att det är mindre
inflammationer.
Bättre än så här blir jag nog aldrig men jag blir heller inte sämre lika
snabbt som innan jag började med Enbrel.
Det är bara att hoppas att biverkningarna håller sig borta så att jag kan
fortsätta medicinera som nu.
Jämför jag hur jag mår nu mot för ett år sen så är det stor skillnad.
Nu har jag ett liv igen även om det är begränsat men det är jag ju van
vid.
Efter läkarbesöket var jag trött så jag satt mig vid pysselbordet en stund
och sen vilade vovvarna och jag i soffan ett bra tag.
Städningen är med andra ord kvar till idag.
Mamma och jag ska åka och handla på Ica Maxi och sen får jag se om
jag orkar ta en sväng med dammsugaren i allafall.

Det är härligt frostigt ute nu på morgonen och det ser ut som om solen
tänker titta fram.
Ella gillar inte alls att det är halt på altanen när hon ska ut på morgonen
så idag vägrade hon att komma in när hon var klar.
Det gick tydligen bra att gå över altanen och ut men in tog det tvärstopp.
Jag trodde faktiskt att jag skulle behöva gå ut och hämta henne men
hon repade mod och med snigelfart tog hon sig över altanen och uppför
trappan.
Hon fick förstås en massa beröm och godis.........sen fick hon lägga sig
i sängen med husse och Vilda.=)
Nu ska jag äta frukost och skriva en inköpslista innan mamma kommer
och hämtar mig.
Ha en skön fredag!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Godmorgon !



Idag hade vi ingen frost !

Blå himmel är det också så jag hoppas på att det blir en fin dag !



Hoppas du hittar nått gott när du är och handlar.



kram

2008-10-10 @ 08:09:21
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så skönt att dina provsvar var bättre! Tur att det finns mediciner som faktiskt fungerar hyfsat även om biverkningar alltid är ett aber...

Ha en skön shoppingrunda med din mamma!

Kram!

2008-10-10 @ 08:45:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Hoppas din dag blir bra!

Vackra bilder hos dig, både på pysslet o djuren! 28 kg! Stånk!

Orkar jag ska jag ta en vals med snabeldjuret jag med!

2008-10-10 @ 09:08:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gah, Vilken BILD!!!

Ursäkta jag garvar här , men hon ser ju bara för skön ut, med tungan ute och som en klump hängand uppe på stackars Vilda!



Vilka sköna typer dom där två är!

Gissar att du får dej några goa skratt om dagen!



Gott att höra att inflammationen gått tillbaka lite...

Du kollade aldrig med Doktorn om "Lyrica"-medicinen?



Jag har nu dubblat min dos, och är lite dimmig i skallen för tillfället, men det ska tydligen bli bättre när "den ställt in sej"...



Ha en bra dag, med dina goa voffsingar. Pussa dom på nosen från mej..när dom har tungan inne!

Haha! //Kram, Jenny

2008-10-10 @ 10:07:37
URL: http://bergskristallen.blogspot.com/
Postat av: grannfrun

Good news first.. kramar varmt



Härligt med helg.Låt bli städet och njut av dom runtomkring dig. Det är balsam för själen det. //Grannfrun

2008-10-10 @ 10:15:41
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: monica

hahaha den bilden är urskön ;)

Fint att proverna ser bättre ut och att E funkar

Kram ha en skön fredag!

2008-10-10 @ 12:14:44
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Nettan

Vilken härlig bild på dina hundar!

Ha en skön fredag.

Kram Nettan

2008-10-10 @ 12:55:43
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/
Postat av: Mumin

Här är riktigt höstrusk på västkusten! Va bra att dina mediciner hjälper dig så du kan få ett lite behagligare liv och du den där dammsugaren han väntar, var inte orolig. Dina söta vovvar nanar så gott ihop:) Kram ha en go fredag! Mumin

2008-10-10 @ 14:18:16

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0