Tisdag.


Det blir inte så mycket bilder tagna just nu på vovvarna så ni får stå ut
med lite gamla favoriter.
Solen är på gång så det ser ut att bli en fin dag.
Jag ska ta mig ut på en liten promenad med Vilda och göra en liten
längre tur med Ella men så mycket annat har jag inte planerat idag.
Det finns en hel del saker jag borde göra men jag tänker strunta i det
idag.
Jag vet ju att det kommer dagar när jag känner mig piggare och har
mindre värk så jag måste lära mig att invänta dem och inte hela tiden
försöka prestera maximalt.
Tänk att jag har haft den här sjukdomen i dryga 20 år och fortfarande
inte lärt mig det.
Förr struntade jag i att lederna värkte och gjorde det jag satt som mål
för mig själv att göra.
Jag inser nu att det inte var så bra eftersom jag inte var ett dugg rädd
om mina leder och det får jag lida för nu.
Det stora problemet är att jag har svårt att sänka kraven på hur allt
ska vara här hemma och nu när jag inte orkar som förut så är ju det
ett måste.
De senaste åren har jag inte alls kunnat fixat och donat inför julen
som jag brukat men det har faktiskt blivit jul ändå och bra sådana
dessutom.=)
Nu ska jag försöka få liv i vovvarna så att de får i sig sin frukost.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Oj har du haft den såå länge!!



Det är svårt att låta bli att göra saker, jag mår dåligt om det ser för jäkligt ut hemma...då bara måste jag göra något åt det.

Jag önskar att jag bara kunde blunda och strunta i det..jo visst händer det att jag gör det när jag bara INTE orkar.

Nej vi ska nog lära oss att vara mer rädda om oss själva vi har ju bara en kropp och den ska ju förhoppningsvis hänga med ett bra tag.



Ha en skön dag..kram kram

2008-11-11 @ 10:45:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Fuskar igen från jobbet....

Jag är en mästare på att inte låtsas om min värkande kropp...men nu tror jag att magen börjar säga ifrån...då får jag ångest o mer ont....

Hur man är....

Kramen!

2008-11-11 @ 11:18:28
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sickan

Det är svårt att "lära om" vissa saker.



De sitter liksom i ryggmärgen................



Kram på dig och ha en bra dag!



Här är det mest skit tycker jag just nu :(



2008-11-11 @ 11:40:17
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Anita o Uno

Ja jag håller med. Det är svårt att låta bli att inte göra nåt. Man är ju bara på det viset ju. Man vill och vill, måste det och det. Men jag börjar inse att jag inte kan det längre, inte som tidigare och då får det vara. Men det är svårt.

Just nu pysslar jag lite. Förr pysslade jag mycket.

Jag hälsade på en "Ella" igår som jag mötte på stan och hon var så söt. Hon hette Ida och mitt hjärta smallt.Möten är det bästa jag vet.Bättre än alla måsten.

Kram till er alla.

Ps. Jag visar några kort via mail sen då jag inte vill visa dom på bloggen för då blir det ingen överaskning för dom som får dem.

2008-11-11 @ 12:52:22
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Znogge

Det kan vara svårt att inse sina begränsningar när man vill göra så mycket! Men det är nog klokt att du sätter dig själv i första rummet. Det blir liksom jul ändå!



Kramar!

2008-11-11 @ 12:53:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Jadå du vet det går lika bra om man bara typ bloggar hela dagen..nästan iaf..ta det lugnt lilla Hellen..kram från Anna

2008-11-11 @ 19:45:29
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0