Onsdag.


Som vanligt är det grått och trist ute nu på morgonen men med lite tur
klarnar det upp som det gjort de sista dagarna.
Jag var iväg på Birsta med mamma igårkväll och shoppade så jag
känner mig lite ledbruten idag.
Det blev inte så mycket handlat men jag fick tag i ögondroppar mot
pollenallergi i allafall.
Jag prövade dem så fort jag kom hem och gruset i ögonen försvann
nästan direkt.=)
Ett par korta joggingbyxor med mudd nertill köpte jag också men jag
hittade inget som jag kan ha när vi ska fira svärmors 70 årsdag.
Som tur är så har jag ett par veckor till på mig att hitta något.
Två sorters te följde också med hem........vårkänsla och semester
heter de och semester har vi provat och det var härligt gott.
Ella ha stora problem idag.......hon sitter här i soffan med mig
och släpper sig högt och ljudligt och hon blir lika rädd varje gång.
Hon far upp som om hon hade eld i baken och tittar bakom sig
medan hon flyr ner ur soffan......haha.
Idag ska jag försöka ta ett varv med dammsugaren och röja undan
lite här för imorgon kommer Malin och pysslar med mig.
Klarnar det upp så ska jag försöka mig på lite trädgårdsarbete
också om jag orkar.....nu när jag har köpt både tabletter och
ögondroppar så känns det inte lika jobbigt att vara ute och greja.
Igår höll jag mig mest inne hela dagen eftersom jag skulle åka
och shoppa på kvällen och inte ville att ögonen skulle rinna då.
Nu ska jag gå och göra mig en kopp te.
Ha en mysig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Marina

Hahaha!Dom är ju för roliga hundar..

Vad skönt att du har hittat något som funkar på allergin!Så att du kan vara ute och njuta sen när solen kommer !!

Dom jag har köpt på apoteket recept fritt är ganska bra för att vara dom billigaste faktist!En timme sen är ögonen inte lika ljuskänsliga och grusiga!

Ha en bra pysseldag! Kram!

2008-05-21 @ 07:49:15
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: Catta

Skrattar högt Jag känner så väl igen mig, våran vovve kan göra precis likadant och sen tittar han på mig med sina bedjande bruna ögon, som om det var mitt fel att han väckte sig själv =D Igår var han på sin första lydnadskurs, jag visste inte att han var så stark...

Du har stora planer för dagen, hoppas att du får en härlig dag! Kram

2008-05-21 @ 08:05:36
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Ninni

För det första asg åt Ella!



Allergin borde ju lägga sig snart, det är låga värden nu iallfall här!

Men va skönt att det finns medicin. Men ta på dig joggingbyxorna vetja när du går på kalas, då går det ner massor med mat (hihi)



Ha en underbar dag, vi har SOL, gött.

/Kram

2008-05-21 @ 08:21:48
Postat av: Znogge

Så trevliga dina nya tesorter lät! Själv kör jag på med min favorit, Earl grey cream, som alltid går hem. Men något nytt hade i och för sig inte varit fel...



Strålande sol här även i dag! Inte fel alls!



Kram!

2008-05-21 @ 08:32:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nina

skrattar De hundarna... här gör de likadant. Och stirrar anklagande omkring sig.



Skönt att allergimedicinen gör nytta. Jag tar dubbel dos och det kliar i alla fall, suck!



Ha en skön dag, vännen!

2008-05-21 @ 09:22:56
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: curlingmormor

Stackars lilla Ella, det är inte lätt när det pockar på. Vad härligt att din allergimedicin fungerar, så jobbigt när det "grusar sig" i ögonen.

Kramizzzz

2008-05-22 @ 00:02:36
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0