Lördag.

Tänk att det kan vara så gått med gräs.
Det går inte med vilket gräs som helst utan det ska vara s k a kvickrot om
det ska duga.

Solen lyser med sin frånvaro men förhoppningsvis klarnar det upp.
Vi ska ha radhusfest idag så jag hoppas att vi slipper regn i allafall.
Det är lite extra festligt i år för det är 40 år sen våra hus byggdes.
Många av dem som flyttade in 1968 bor kvar än i dag.....vi har bara bott
i vårt hus i 13 år.
De sista åren har det dock börjat flytta in lite barnfamiljer så det är ett
generationsbyte på gång så snart är väl vi en av de som bott längst i
området.

Jag skulle ta en bild på vår dvärgsyren igår som jag tycker är så fin nu
och då upptäckte jag att den inte alls ska se ut som den gjort nu ett
tag.
Det jag har tyckt varit så fint har bara varit knoppar och nu har den börjat
slå ut och kommer så klart att bli ännu finare.
När blommorna slagit ut lite mer så ska jag ta en bild och visa er.

Gårdagen gick i rasande fart.
Först kom min bästa vän så vi åkte och handlade på Ica Maxi och
Anders fixade systembolaget efter jobbet.
Vi satt ute och pratade och hade mysigt och vips så var klockan 16.
Precis när min vän ska åka hem  kom dottern och hennes sambo och
stannade på fika.
När alla gått och det blev lugnt kom den stora tröttheten över mig så
det blev soffan och en ljudbok resten av kvällen.
Vi har börjat lyssna på Kinesen av Henning Mankell.
Idag ska jag ta det lungt om jag ska orka vara med en stund ikväll.
Anders brukar vara med och stänga festen men då har jag givit upp
för länge sen.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Sickan

Hoppas ni får kul ikväll!



Är den boken bra???

Jag har den men har inte börjat lyssna på den ännu!

Ha det bra!

Kram!

2008-06-14 @ 08:57:59
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Ninni

Ja en fest utan regn vore väl toppen.



Ljudbok...jag har provat men jag somnar ju bara..haha.



Ha en underbar dag..kramen

2008-06-14 @ 10:58:23
Postat av: Anna

Sessorna är väl med & partajar ;) Kram på er..ta det lugnt på dan & vila..

2008-06-14 @ 13:15:34
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com
Postat av: Monica

ha så trevligt ikväll ;)

kram

2008-06-14 @ 13:29:32
Postat av: Znogge

Tittar in som hastigast och önskar dig en fin helg! Hos oss är det full rulle och jag har en dunderförkylning och feber. Vissa saker kommer inte helt lämpligt...

Kram och tack för din långa kommentar. Vi har faktiskt tagit dig på orden och det går genast lite bättre. Vi säger inte till Herr Hund speciellt utan han får styra relationen!

2008-06-14 @ 14:37:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ha ha vilken skön stil...käka grönt..rena hälsokuren för vovven. Hoppas festen var kul..

2008-06-14 @ 21:07:14
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: curlingmormor

Här finns det en vovvsing som också gillar gräs!!!!

Vi har haft kanonväder idag, riktigt varmt och skönt och jag har suttit på altanen och vilat mina ajiga leder. Kanske var det inte så bra att cykla ändå, hm hm hm.

Hoppas att du orkade vara med på festen!!!!!

Kramizzzz

2008-06-14 @ 22:50:40
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0