Onsdag.


Nu kan man börja skörda lite körsbärstomater.......de är så goda att
smaska på.
Bara 16 grader idag också men mitt på dagen igår hade vi 30 grader
trots den låga morgontemperaturen så det blir nog varmt idag också.
Det är en behagligare värme nu än det var förra helgen även om det
är nästan lika varmt temperaturmässigt.

Igår satt vi i flera timmar och kollade på tapeter på nätet så nu har vi
skickat efter prover på 4 tapeter.
Sen återstår att se om de är lika fina i verkligheten.
Idag måste vi åka och handla mat och jag tänkte springa in på
Blomster Landet och kolla om de har någon lavendel.
Sen ska jag bara njuta av vädret och pyssla lite förstås......det går
ju alldeles utmärkt att sitta ute och måla stämpelmotiv.=)

Vovvarna ligger mest och latar sig........det är ju inte bara det att det
är varmt utan de löper också.
De brukar oftast bli lite lugnare när de löper men jag tror att det är
mest värmen som tar på dem.
Nu ska jag röja undan lite och torka golven för vilken gång i ordningen
vet jag inte och sen ska jag sätta mig ute en stund och mysa.
Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Här har det regnat så luften är betydligt svalare!

Men jag blev sur för vi skulle åka båt idag...jaja det blir inte alltid som man tänkt sig!



Ha en skööööön dag min vän, hoppas du hittar lavendel, kramen

2008-07-30 @ 09:51:13
Postat av: Eleonora

Hej söta vän,



Goda tomater, nya tapeter och sökande efter lavendel. Du har att pyssla med på mer än ett sätt. Hoppas du mår bra av dom dyra sprutorna och att du känner viss bättring. Ta det lugnt i värmen! Kramar till dig goa vän

2008-07-30 @ 10:48:53
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Jag var på Willy's klockan åtta så nu står vi oss några dagar. Tycker det är skönt att klara av inköpen innan det blir för varmt.

Hoppas din dag blir lagom varm för dig och hundarna!

Kram!

2008-07-30 @ 11:26:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Margaretha

I går var här också lite svalare på morgonen....men på eftermiddagen tror jag vi toppade med den läskigaste värmen i sommar....såååå fuktig att man nästan kreverade.....

Vi satt och hörde att det åskade långt borta men den kom aldrig tillräckligt nära för att "rensa luften" så där skönt som det kan bli efter ett riktigt åskväder.

I kväll skall vi på bio....där är det väl svalt kan jag tro :D

Kram

Margaretha

2008-07-30 @ 13:39:57
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja det är nog lite höstigt i vårt "nya" rum..men jag gillar det.



Bordet är urgammalt, det går att fälla upp till ett stort matbord så så sett är det ju väldigt praktiskt eftersom vi har så litet kök!



Ha det..nu sticker jag på sjön, kramen

2008-07-30 @ 13:58:27
Postat av: Ninni

Glömde..Jo visst är det en Billy ek.

2008-07-30 @ 14:00:33
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja visst är det härligt att sitta ute och pyssla, jag gör det så ofta jag kan:)



Hoppas du har en härlig dag och att tomaterna är lika goda som de ser ut;) Kram

2008-07-30 @ 14:39:33
URL: http://livetsommaria.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh du har oxå små goda tomater...härligt.

2008-07-30 @ 21:34:41
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0