Fredag.


Mina orkidéer blommor nått otroligt nu.
Jag har nästan bara orkidéer i alla fönster för de är så otroligt lättskötta
och tacksamma.......de blommar om hela tiden.

Nu är alla julklapparna inhandlade och många av dem har jag även
slagit in.
Imorgon kommer barnen hit och firar lite jul eftersom sonen och hans
flickvän åker till Cypern över jul och nyår.
Vi vill att de ska få sina julklappar innan de åker.
Dottern och hennes pojkvän får snällt vänta till julafton på sina klappar.
Vi ska vara kattvakt så även katterna kommer med imorgon.
Ella kommer att bli överlycklig av att få träffa Theo igen.

Idag är planen att vi ska åka på Ica Maxi och handla mat vilket just
nu känns som en omöjlighet men jag blir förhoppningsvis piggare.
Det ska bli skönt när allt är handlat och klart så jag kan lägga den
lilla energi jag har på att fixa hemma inför julafton.
Om vi orkar så ska vi även ta fram granen.......vi kör med sidengran.
Vi måste nog binda fast den på något sätt nu när vi ska ha kattgäster
hela julen.
För mig är det viktigt att ha en fin gran och jag klär den med omsorg.
Rött & guld ska det vara men nu har det även smygit sig in någon
vit kula under de sista åren.

Mamma kommer i eftermiddag och hjälper mig att mangla den
3 m långa sidenduken som ska pryda bordet på julafton........jag
är urusel på sånt.
Nu ska jag ta mig en våning ner och försöka hitta duken och sen
stänka den och lägga den i en plastpåse.
Sen blir det frukost.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi har också nästan bara orkidéer i våra fönster. Just nu blommar de för fullt fastän granen doftar på! Många blommor får ju sig en törn av barrdoften.

Ha en fin dag!

Kram!

2008-12-19 @ 10:11:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: sofie

Hej nu är jag tillbaka igen.

2008-12-19 @ 10:55:10
Postat av: Di

Jättekul att dina orkideer blommar så, jag har några på g jag med...men ska nog köpa mig en amaryllis dom älskar jag..också...ha en underbar morgondag och njut av helgerna! Varm varm kram och tack för dina goa kommentarer!

2008-12-19 @ 14:15:23
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, jag har aldrig tur med orkidéer. mina blommade inte om, så gav som till mamma. Där blommade dom på en gång =( typiskt!

2008-12-19 @ 14:44:11
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmm jag ha oxå manglat alla dukarna..är en fena på det förstår du..aha sidengran praktiskt..du vet vi sak ut i skogen imorgon..välja o vraka..hoppas du piggade på dig då lilla Hellen..det är lite hysteriskt nu i affärerna.

2008-12-19 @ 18:52:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nina

Vita orkidéer är mina favoriter... men mina vill inte blomma. Jag ska nog överlista dem!



Kraaam!

2008-12-19 @ 22:27:58
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Sickan

Här är allt så gott som färdigt nu!

Sååå skönt!



jag skickar oxå mina dukar till mamma,jag har ingen mangel och tänker inte köpa nån heller :P



natti och kram på dig!

2008-12-19 @ 22:32:06
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0