Måndag.


Måndag den 4 augusti och första dagen på Anders sista semestervecka.
Det blåser rejält idag och det är mest grått på himlen men då och då
tittar faktiskt solen fram.
Min rygg är riktigt kass idag så det verkar som jag är inne i ett skov nu
igen.
Enbrelen verkar inte ha så bra verkan på ryggen vilket den vanligtvis har
om man har bechterews sjukdom.
Det ska bli spännande att höra vad läkaren tror om det.
Nu är ju inte jag någon mönster patient utan jag tycks ju alltid falla
utanför ramarna så det är kanske så även denna gång.
I höst ska det göras en röntgen på hela ryggen och det resultatet
kanske kan göra oss lite klokare.
Jag har ett stort kontrollbehov så jag vill gärna ha klara besked på allt
medan min läkare säger att vare sig det är det ena eller det andra så
står du på rätt medicin och det räcker för honom.

Ella kissar en massa ute men hon har inte behövt gå ut i natt och inte
kissat inne fler gånger så vi avvaktar ett tag till....det är kanske bara
löpet som ställer till det ändå.
Löpet är den enda nackdelen med att ha tikar men 3 veckor går ju ändå
ganska snabbt.

Idag behöver vi åka och handla mat men blir inte min rygg bättre så får
nog Anders åka och göra det själv.
Tvätta behöver vi också göra.....hoppas att det klarnar upp så att det
går att hänga den ute på tork sen.
Nej nu ska jag försöka att reka igång alla stela leder och komma igång
här.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Vida

Hoppas du snart mår bättre!



Kram från Liv

2008-08-04 @ 09:28:11
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com
Postat av: Nina

Solen gör tappra försök att vara framme... det lyser och lyser och lyser... och grannen är ute och gnisslar med sin jädra gräsklippare igen.



Jodå, jag vill bo närmare dig och andra. Helt klart. Och horoskopet sa nog en hel del sanning...



Ha en fin dag! Kram

2008-08-04 @ 09:35:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja du har det tufft och jag förstår om du vill ha klara besked!



Jag ska till min kära kiropraktor i morrn och jag längtar...ryggen värker för jäkligt.

Bröstryggen känns helt ihopklämd vilket gör att det är jobbigt att djupa andetag.



Men jag ska inte klaga jag har det inte som dig, många kramar

2008-08-04 @ 10:12:21
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Stackars lilla vännen - otur med ryggen! Jag förstår om du vill ha koll på vad som orsakar det hela. Hoppas att den undersökning som du väntar på att få göra ska kunna ge dig besked.

Hoppas också att det ordnar till sig för lilla vovven. Hon är ju duktig som inte kissar inne i alla fall.Det är på något sätt mer synd om sjuka djur.

Kram till er båda

2008-08-04 @ 10:47:33
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Jag vill precis som du ha klara besked och veta vad som gäller. Det tror jag är ganska naturligt.

Försök i alla fall att ta det lugnt och överansträng inte ryggen i dag. Handla och bära tungt är väl inte att rekommendera fast det får du så klart hjälp med när Anders är med.



Kram och ha en fin måndag trots ryggvärk.

2008-08-04 @ 11:08:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Men då...nu sänder jag lite kraft o energi till dig...känner du. Jag har just kommit in från en powerwalk... och då går det undan.. som ett streck svischar jag förbi..Kram på dig..

2008-08-04 @ 19:59:51
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: monica

Tråkigt att du inte mår bra , hoppas ryggen snart är bättre !!

Kram...

2008-08-04 @ 20:39:51
Postat av: Di

usch...låter jobbigt..skickar en varm kraaaam..och underbara kort du gjort!! Hoppas vi ska kunna ses något innan sommaren är slut!KRAAAAM!!

2008-08-04 @ 22:17:36
URL: http://diqueen.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0