Fredag.


Nu när det är så varmt så har vi en skål med vatten till vovvarna i
sovrummet på natten och inatt drack Ella lite väl mycket så jag fick gå
upp klockan 4 och släppa ut henne.
Sådana gånger är det skönt att man bor så att man bara kan öppna
dörren och släppa henne.
Jag har aldrig hört den tidigare men någonstans i närheten har någon
skaffat en tupp......en morgonpigg en.
Tuppar ska väl gala kuckeliku klockan är sju inte fyra trodde jag.=)
Himlen var klarblå då och termometern visade 20 grader så det såg ut
att bli ännu en het och solig dag.
Vi somnade om och nu när klockan är snart 8 så är det fortfarande
20 grader men helgrått på himlen.
Ja inte mig emot........jag tycker att det skulle vara skönt med en molnig
och lagom varm dag.

Ella kräktes inget igår men hon är fortfarande lite lös i magen.
Nu verkar det som att det är fler som har hundar med lite dåliga magar
som höglöper så det kanske är löpet som ställer till det.
Men även Malins Maja som inte löper är dålig i magen så det kan ju
lika gärna bero på värmen också.
Huvudsaken är ju att hon är lite bättre och hon äter och dricker som hon
ska.......hade hon inte ätit hade jag blivit riktigt orolig för hon är ju ett
riktigt matmonster.

Igår var min bästa vän och hennes dotter här och fikade mitt över dagen.
Vi plågade oss under parasollet medan vi fikade men sen gick vi in för
det var hett som i en bastu på altanen då.
Idag ska jag som vanligt börja dagen med att torka golv men sen blir
det nog en god bok och altanen en stor del av dagen om vädret
fortsätter att var så här behagligt.
Ha en skön fredag alla!

Kommentarer
Postat av: Anna

M mmm det är viktigt med vätska fast inte kul o springa upp mitt i natten kan jag tro.. galen tupp det där han har glömt o ställa klocka ska du se..Jaaa det blir en härlig dag...med massor av sol...kanske sista chansen på några dagar så det gäller att njuta..Ha det gott..

2008-08-01 @ 08:29:22
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

MIn lilla plutt håller sig tack och lov på nätterna. Till skillnad från matte som måste gå upp 1 ggr per timme. Kan avslöja att jag är "rätt" trött! 22,2 grader redan, bläh! Igår regnade det faktikst på kvällen och vi satt ute under taket och spelade Alfapet, ljuvligt! Molle låg på nya favoritstället, en solstol. Hoppas att du får en skön dag med en god bok! Kramen!

2008-08-01 @ 08:47:25
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Nina

Idag känns det lite mer drägligt med värmen... men just precis när man börjar vänja sig. Suck. Aldrig blir det som man tänkt sig med vädret. :o)



Men skönt för hundarna i alla fall!



Ha en trevlig lagom varm dag! Kram

2008-08-01 @ 09:09:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilken vacker plantering, vackert foto!



Du har fått en award i min blogg, kanske har du fått den redan men du är värd flera!



Kramen!

2008-08-01 @ 09:26:39
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.se
Postat av: Ninni

Jag tror också att magproblemen beror på värmen, så blir vi människor också.

Dom kanske får i sig nåt ute på gården som inte är så bra för dom!?



Underbara pelargoner...tja tuppar kan definitivt inte klockan..haha.



Ha en underbar dag..kramen

2008-08-01 @ 10:00:15
Postat av: Znogge

Jag tror det är ganska vanligt med dåliga hundmagar när det blir så här varmt. Men som du säger så länge hon dricker och verkar pigg är det garanterat ingen fara.



Hoppas ni får en skön och solig dag även i dag. Hos oss är det redan rejält varmt så det det blir en liten tur till stranden!



Ha en fin fredag!

2008-08-01 @ 10:54:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Köp hem canikur det är kanon om hundarna blir lite krassa i magen :)

2008-08-01 @ 19:15:30
URL: http://www.annapanna.nu

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0