Tisdag.

171507-539
Det ser ut att bli ännu en solig dag.
Det är ingen värme i luften men sitter man i lä på vår övre lilla altan så
är det skönt och solen värmer bra.
Jag hittade gardiner till matrumsfönstret igår.....det slutade med helvita
linnepaneler.
Det blir nog bra eftersom vi har mönstrade paneler i vardagsrumsdelen
i turkost och vitt.
Passade på att köpa lite nya handdukar och badlakan också när jag
ändå var på Hemtex.
Min bästa vän kom förbi en stund mitt på dagen och fixade lite i
trädgården.
Vilken tur man har sådana vänner när man inte orkar så mycket själv.
Jag fick en beställning av en granne igår på 7 st inbjudningskort till
hennes 70 årsdag så kvällen gick åt till att fundera på det.
Nu är jag nästan klar med ett kort som jag ska visa henne och som
hon förhoppningsvis tycker om.
Klockan 10,30 kommer mamma och hämtar mig och skjutsar mig till
sjukhuset...........jag ska på reumatologen och träffa min doktor.
Vilken tur jag har mamma som ställer upp och skjutsar för det tar
en timme att ta sig till sjukhuset med buss men bara 10 minuter med
bil.
Nu ska jag ta och damsuga och torka av golven innan jag ska åka så
jag kan njuta en stund av solen när jag kommer hem istället för att
vara inne och städa.
Ha en skön tisdag!

Kommentarer
Postat av: Marina

Men vita gardiner blir nog jätte snyggt..
Ja, såna vänner växer inte på trän!Det är när man har svårt som man märker vilka som är ens vänner ,eller hur?
Hoppas att det går bra hos reuma,och att du får sitta i solen och få lite värme och så när du kommer hem!
Kram!

2008-04-22 @ 09:25:59
Postat av: Eleonora

Vita linnegardiner - helt perfekt!

Hoppas det går bra hos farbror doktorn.Snällt att din mamma kör dig - så mycket snabbare allt går när man har bil.

Vad trevligt att du fått ny beställning på kort. Du är ju också så duktig med att göra dessa kort,så du kunde ju ha hur mycket som helst att göra. Men lagom är no alltid bäst. Stor kram vännen

2008-04-22 @ 09:38:19
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Det blir säkert bra med gardinerna med tanke på att ni har mönstrat i andra delen av rummet.
Hoppas det går bra på läkarbesöket i dag! Har ni hört något om Vildas operation än?
Kram!

2008-04-22 @ 09:45:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: zizzi

Hoppas läkarbesöket går bra!!
Kram

2008-04-22 @ 09:49:08
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Ninni

Linnegardiner är ju skitsnyggt!

Snäll mamma som du säger..hoppas det gick bra hos farbror doktorn,,,kram

2008-04-22 @ 13:01:29
Postat av: Anna

Ja det är guld att ha ett socialt nät som ställer upp när man behöver det. Det är säkert roligt att hjälpa dig som är så nice...Kram på dig.

2008-04-22 @ 20:15:25
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0