Onsdag.

171507-700
Vinnaren av morsdagskortet blev Marina.....Grattis till dig!
Jag skickar kortet idag så har du det nog redan imorgon.
Tack till alla er som kommenterat......det kommer att bli fler utlottningar
så jag hoppas att ni vill vara med fler gånger.

Ryggen är besvärlig som vanligt den här tiden på morgonen men det
är nog inte bara det utan alla tankar som gör att jag inte kan sova.
Det har börjat sjunka in nu att vi faktiskt måste operera Vilda igen.
Att det skulle bli svårare att operera p g a skruvarna som redan sitter
där hade jag inte kalkylerat med och för ett kontrollfreak som jag
känns det ju inte bra.
Det kommer att bli en operation det är helt klart.......frågan är bara med
vilken metod.
Vetrinären här ska diskutera med den vetrinär i Upplans-Väsby som
opererade patellan och satt dit skruvarna så får vi se vad de kommer
fram till.
Hoppas att hon får tag i honom snabbt så vi får lite mer klarhet innan
helgen.......det är alldeles för mycket lösa trådar för att jag ska få ro att
tänka på något annat.
Som vanligt var Vilda fantastisk hos vetrinären igår.......de klämde och
kände på hennes knä och hon sa inte ett ljud.
Röntgen gick också bra ..........det är så skönt att hon klarar det utan
lungnande.
Hon trivs så bra på djurkliniken här att hon snällt följer efter vetrinären
mellan rummen istället för att gå mot utgången.
Igår kväll hade hon riktigt ont det syntes men det var ju inte så konstigt
när de hade klämt och känt så mycket på knät.
Nu ska hon fortsätta att äta Rimadyl som är både antiinflammatorisk
och mot värk tills hon får opereras........vilket jag hoppas inte dröjer
alltför länge.
Hon ska även vila mycket och bara gå ut på tomten en stund för att göra
sina behov.......inga promenader.
Vi kommer att försöka ha det så lungt som möjligt här hemma för att
inte hon ska bli så yrsig.
Jag hade hoppats på att hon med åldern skulle börja förstå att hon är
en engelskbulldog men hon fyller 4 år om några veckor och hon tror
fortfarande att hon är en Greyhound.
Det är mycket därför sånt här händer tror jag.......hon är för livlig för
sitt eget bästa.=)
Solen skiner så det ser ut att bli en fin dag.......det blir kanske en stund
på altanen sen.
Jag fick ett jättefint kort av min pysselvän Nilla igår i postlådan,fyllt med
pysselsaker.
Tråkigt nog hann jag inte med så mycket pysslande igår men det ska
jag försöka ta igen idag.
Ha en härlig onsdag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

det kommer säkert att gå bra med operationen. det finns ju så många nya metoder numera men jag förstår att det är en stor oro för er. Hoppas det kan bli av så fort som möjligt. Jag är i alla fall en sådan person som tycker det är lika bra att få jobbiga saker avklarade snabbt!
Kram och ha en fin onsdag!

2008-04-16 @ 07:00:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Det kommer gå bra! Han är ju en av de bästa vad gäller Bulldoggar & Greyhounds ;) blir en bra kombination...Kram!

2008-04-16 @ 07:20:28
Postat av: Pimmi

Vilken tur att du verkar ha en sån snäll och lugn hund (Trots namnet :)) i allafall när hon måste vara hos verterinären. Jag håller helt med, hoppas ni får ett positivt besked, eller iallafall ett besked före helgen så ni kan släppa funderationerna och tänka på annat. Lycka till Kram /Emma

2008-04-16 @ 08:42:49
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com
Postat av: Marina

Hihihihi!!!Tackar tackar!!!Nu vart jag glad!!!

Jag försökte kommentera igår kväll men det gick inte här....:-(
Jag hoppas att allt löser sig med tjejen ganska snart så att du får slappna av lite du med..Det är ju aldrig lätt när ens djur eller barn blir sjuka eller skadade..
Skickar en styrke kram till dig!!!!*kram*

2008-04-16 @ 09:23:12
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: LillBlomman

Fy vad jobbigt vännen! Det måste ha varit Jannis som opererade henne förra gången? Gick dit med förra vovven ett tag. Håller tummarna att ni kan åtgärda det fort och att det går bra! Vet hur jobbigt det är när ens "bebisar" inte mår bra! Skickar kramar till dig!

2008-04-16 @ 09:49:28
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Margaretha

Stackars er....det är så jobbigt att vara orolig för dom små kelgrisarna....Men det går säkert bra med operationen...hoppas bara att ni inte behöver vänta så länge på den...
Kram till er
Margaretha

2008-04-16 @ 10:27:26
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Jossan

Det är inte bara tur att Vilda är en snäll stumpa, hon har då hamnat hos helt rätt ägare också.. Vi ska goda på henne här!

Stor kram!

2008-04-16 @ 13:35:25
URL: http://hubertwebb.se
Postat av: Christina

Det går säkert bra för Vilda, skall hålla tummar och tår för henne.
Ha en fin dag i solen min vän
Kram

2008-04-16 @ 13:40:57
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: yvonne

Så tråkigt att det blev en ny operation på Vilda. Hundar som far som galningar ja det har jag erfarenhet av.. alla mina är såna :) än så länge har alla ben hållt, peppar peppar.
Vi håller tummar att operationen när den nu blir går vägen så Vilda slipper ha ont längre.

2008-04-16 @ 14:35:04
URL: http://nogg.se/sandbrooks
Postat av: Anna

Men då..operation... ja det är bara o acceptera. Men det ska nog gå bra det hoppas jag. Ha det..

2008-04-16 @ 17:43:06
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Ninni

NEJ..blir det en ny operation...va jobbigt!
Men vad beror detta på..

Hoppas det blir bra den här gången också...KRAM

2008-04-16 @ 19:54:38
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Pia med Agathon och Adina

*snyft* och en kram till Vilda!Känns ibland som att alla har en Bulle som får ta ALLT!De andra bara glider med...Vill du prata Bulle kan du ringa mig nån dag.0301-305 51
Ha det bra!

2008-04-16 @ 20:13:41
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: curlingmormor

Det är väl klart att du känner dig orolig, det skulle jag också göra. Förhoppningsvis så behöver ni inte vänta så länge på operation. Vad skönt ändå att ni bor så att hon bara kan gå ut på gården och göra sina behov, stackars krake.
Vovvsingen var så lycklig idag, för nu kan hon gå ut på gräsmattan, nästan all snö är borta och det håller på att torka upp, härliga tider!!!!!
Kramizzzz på dig och hoppas att det är lugnt med ryggen!!!!!

2008-04-16 @ 22:15:25
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0