Fredag.

171507-495
Det snöar inte idag så det finns kanske ändå hopp om en vår även i år.
Hur det är med Vildas ben får jag återkomma med lite senare för hon
sover ännu.
Husse ska få lyfta henne ur sängen när han åker till jobbet.
Hon hoppade på tre ben när vi gick och lade oss men med lite tur så
kanske hon stödjer på benet idag i allafall.
De två gånger hon har visat att hon har så ont att hon inte vill stödja på
benet har det varit skador som krävt operationer........därför känns det
väldigt oroande även om jag vet att det troligast är en sträckning.
Det har vi ju trott de andra gångerna också.

Igår när jag hade en dålig dag så började jag som vanligt med en
massa saker och inget av det blev riktigt klart.
Jag kom på mig själv när jag började känna mig trött att jag burit ned
dammsugaren i tvättstugan,satt på en tvättmaskin,gjort
i ordning diskvatten till handdisken,börjat städa toaletterna och
samtidigt badat och fixat till sköldpaddan.
Så typiskt mig att starta upp saker lite överallt istället för att beta av en
grej i tagen och alltid dagar när jag igentligen inte orkar göra något.
Prata om att vara oorganiserad.
Man lär så länge man lever så kanske även jag blir klokare en dag.
Mitt sätt att handskas med min sjukdom har nog varit att inte låtsas
om den utan jag har pressat kroppen att göra det jag vill......det är
många dagar jag har gått omkring på ren och skär vilja.
Men nu går inte det längre så jag måste lära om och det tar tid.....att
jag drog igång så mycket igår ser jag ändå som ett friskhetstecken.
Jag har varit alldeles för trött det sista halvåret för att orka ta mig för
något alls.......nu finns viljan igen även om jag som vanligt tar mig
vatten över huvudet.
Att jag inte kan fortsätta att pressa kroppen som jag gjort har jag
förstått så nu gäller det som sagt att lära om.

Idag ska vovvarna och jag mest mysa........jag måste ju sköta om
Vilda.=)
Anders kom hem med ett paket till mig med en massa papper i
som jag inte hann kolla så mycket på igår. 
Jag fick även ett ark med Penny Blackstämplar i brevlådan så det
blir nog en del pyssel idag.
Ha en mysig fredag!

Kommentarer
Postat av: Christina

Vännen, var rädd om dig, kroppen skall hålla i många år.....
vet att det är lätt att säga men snälla du var aktsam.

Att inse sina begränsningar är inte lätt, har man dessutom varit en person med många järn i elden är det extra svårt.

Jag önskar dig en riktigt skön fredag och hoppas att solen skall titta fram hos dig
Kramkram

2008-04-11 @ 08:56:06
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Znogge

Hoppas att Vilda har hunnit sova bort det onda i benet. Ibland haltar Herr Hund men så försvinner det lika snabbt som det kom!
Ta det nu lugnt i dag och gör lagom mycket. En sak i taget är ganska vettigt!
Kram!

2008-04-11 @ 09:35:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisbet

Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

Ha en underbar helg

2008-04-11 @ 09:50:54
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Ninni

Men stackars Vilda och stackars dig!

Skickar en bamsekram till er båda om hopp om bättring!
Var rädd om dig..kramen

2008-04-11 @ 10:14:19
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Hoppas att det inte är något fel på Vildas ben!

Ta det lugnt och mys idag.Kram!

2008-04-11 @ 11:50:16
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Malin

Lilla pluttVilda =(

2008-04-11 @ 13:20:03
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Maria

Hoppas att det inte är så illa med Vildas ben,
så att det blir operation.Känner igen det där,
jag kämpar också på fast jag har värk,man vill ju
göra en massa saker,men inser inte att kroppen inte
orkar..att man inte är som förr,det känns svårt ibland.Försök du att ta det lite lugnare med sysslorna och gör allt i din egen takt.=)Sköt om dig!Vacker ros på bilden!

Kramis Maria

2008-04-12 @ 12:44:33
URL: http://ann-jeanette.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0