Tidigt!

171507-829
Klockan är bara 5 men Ella och jag är vakna....igentligen skulle nog
hon hellre sova men jag kan inte lyfta upp henne i vår säng ännu.
När jag går upp vill hon inte ligga kvar i sin bädd men om jag lyfter
upp henne i vår säng somnar hon genast om.
Vissa mornar funkar det inte med min rygg att lyfta upp henne
innan jag varit uppe och tagit tabletter och rört på mig lite.
Nu lyfter jag inte hela hunden för det skulle jag aldrig orka utan
både hon och Vilda har lärt sig att om de hoppar upp med
frambenen så lyfter jag bak.
De har ju den mesta tyngden fram så oftast funkar det bra men
inte idag.
Igår hade jag besök av en vän jag inte träffat på ett tag vilket var
jättekul.
Hon är sjuksköterska och Taktilmassör och nu håller hon på att
utbilda sig i klassiskmasage också.
Eftersom hon har bra koll på det här med anatomi så känner jag
att jag kan fråga och få bra svar av henne....hon förklarar på ett
sätt som jag lätt kan förstå.
Efter hennes besök åkte vi en sväng till Anders syster och åt
tårta...Ella följde med på kalaset.
Vilda är så rolig för hon försvinner så fort hon förstår att vi ska
åka bil och när jag gav henne en lite godbit efter att Ella gått
ut med husse så kan man riktigt se att hon tycker att hon har
dragit vinstlotten.
Hon tar godiset och går och lägger sig på sin bädd utan att bry
sig om att jag klär på mig och går ut.
Hon gillar verkligen inte att åka bil.=)
Vi var borta i ett par timmar och när vi kom hem vid 20 tiden
var jag helt slut.
Tänk att man kan bli så trött av att bara ha människor man
tycker om runt sig.
Planen idag är att åka och handla lite mat och åka en sväng
till min mormor & morfars grav.....det är mormors födelsedag
idag och om hon levt skulle hon fyllt 91 i år.
Tråkigt nog gick hon bort för fyra år sedan.....morfar dog när
jag var 4 år så honom har jag inte så mycket minne av.
Mamma och jag brukar åka dit med en ros och tända en
lykta på hennes födelsedag.
Nu ska jag prova att lägga mig en stund för nu har tabletterna
börjat göra verkan.
Med lite vilja ska jag nog kunna få upp Ella i sängen också.
Ha en mysig tisdag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Har också varit uppe tidigt. I kombination med dålig nattsömn är det inte bra...
Hoppas du får en fin tisdag!
Kram!

2007-10-23 @ 06:43:44
Postat av: christina

Precis så gör jag med Bosse också....
Gullig bild på en gullig Bulldog.
Hoppas att du mår bra idag och att dagen blir fin för dig
Kram vännen

2007-10-23 @ 08:57:21
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Marina

Jag hoppas att du orkar med det du har planerat!!Det är ju bra att ni kan lösa det så, å vem skulle tacka nej till en godis i stället för att göra något som man verkligen inte gillar!!!
Ha en så bra dag som det bara går!!
Kram!

2007-10-23 @ 09:05:48
Postat av: Nalle

Hej vännen !
Jag har bara tagit en paus för jag hinner inte med allt som skall göras. Bloggen tar sån tid. Kommer säkert tilbaka snart. Det är "roligt" att vara saknad.Ha det gott, ta väl hand om dig och prinsessorna så hörs vi snart igen. Kramar !

2007-10-23 @ 09:56:06
Postat av: A n n a

Grattis till mormor även om hon inte lever..
Relationer tar på krafterna ;)
på gott & ont..he he..Må gott gumman!!!

2007-10-23 @ 10:30:47
Postat av: maria

Hej svejs! Har haft det galet svårt att komma in på alla bloggar här idag... Och då jag kommit in så har jag inte fått kommentera, förstår inte... Men men nu gickd et:))

Jag blir oxå så trött av att vara där det är mycket människor eller i miljöer där jag inte är van att vara... Det är väl så att när man är sjuk på något sätt så stjäl det energi så man ligger på ett litet minuskonto så att säga...

Jag hoppas att dagen blir bra för dig och att lederna inte bråkar allt för mycket med dig... Kram!

pst. det var sanslöst att gå och känna på alla sakerna igår, det hadfe kunnat bli hur dyrt som helst:) Oturligt nog hade maken spenderarbyxorna på sig och då blir jag per automatik snåljåpen själv:)) Men, lite blev det...

Kram igen!

Postat av: curlingmormor

Hoppas att du får en härlig tisdag!!! Du kanske rentav kommer att pyssla lite grann.
Kramizzzz

2007-10-23 @ 11:28:07
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Ninni

Gäsp..klockan fem..hoppas du sover lite middag!

Ha en skön dag..kramen

2007-10-23 @ 12:51:08

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0