Grått & trist.

171507-781
Inget vidare väder idag men vi kurar ihop oss inomhus och
tänder lite ljus.
Vilda har varit lite stingslig den senaste veckan och nu vet jag
varför,hon har börjat löpa.
Hennes förra löp blev försenat antagligen pga knäoperationen
Så även om hon brukar löpa den här tiden är det väldigt tidigt
denna gång.
Det är bara 4 månader sen hon löpte sist så vi får hålla lite
extra koll på henne.
Jag är alltid rädd att det ska vara något med livmodern när
löpen inte stämmer,det är inte bra om tikar löper för ofta.
Hon har löpt så här tätt en gång tidigare och då sa vetrinären
att det inte är bra om de alltid löper så tätt eftersom livmodern
blir sliten och då är det lättare att få livmoderinflammationer mm.
Vi har funderat av och till på att kastrera tjejerna just för att var
4 de tik får livmoderinflammationer men så är det det här med
att lägga dem i narkos,det är ju alltid riskfyllt med plattnosar.
Vilda har ju fått narkos 2 gånger nu så med henne känns det
lite tryggare men Ella vet vi inte alls hur hon skulle reagera,
det tål att tänkas på.
Idag ska vi bada Ella och snygga till henne inför morgondagen.
Tur att inte hon också börjat löpa för de brukar följa varandra,
inte så kul att gå med en löptik på utställning.
Ryggen jäklas idag så jag ska ta det lite lugnt,vill inte ställa till
så jag blir hemma imorgon på Ellas stora dag.
Det är 16 bulldogar anmälda och fyra av dem är Ellas syskon.
När man som oss aldrig åker på utställningar så är det sällan
man ser andra bulldogar än de man redan känner så det ska
bli kul att få se så många.
Sen återstår att se om Ella tänker ställa upp på det här jippot
eller inte,inte det lättaste att tvinga en bulldog att göra något
den inte vill.=)
Vi måste vara där redan 7,30 vilket är okristligt tidigt för en
bulldog,bedömmningen börjar klockan 8,30 och Ella går
som nummer 11.
Som jag redan sagt så skulle det vara kul att få en 1a på
henne men om vi inte får det så är det samma hund vi går
hem med som vi kom dit med.
Vår ljuvliga prinsessa Ella som så klart är bäst i våra ögon
sen får dommaren säga vad hon vill.=)
Nu är det dax för lite frukost.
Ha en underbar lördag alla!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Hoppas det går bra med båda vovvarna!
Ta det lugnt idag nu så ryggen håller!
Kram på dig!

2007-10-06 @ 11:15:45
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Såg förresten en Amerikans bulldogvalp häromdan..det var det sötaste jag sett(tror jag) len som sammet i pälsen och väldigt kärvänlig!

2007-10-06 @ 11:16:43
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Japp!!! Domar(skrället) kan säga va han vill..Ella är bääääst!!!
Pözz på er..

2007-10-06 @ 11:46:33
Postat av: curlingmormor

Uställningen är ju en rolig grej, men som sagt, ens vovve är bäst oavsett vad domaren och alla andra tycker.
Ta det lugnt nu med din rygg!!!
Sköt om dig och ha en bra lördag!!!
Kramizzzzz

2007-10-06 @ 12:35:52
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Lotta

Lycka till!! Ha en bra lördag! Kram

2007-10-06 @ 14:06:14
URL: http://viaoar842.blogspot.com/
Postat av: maria

Det låter bra tycker jag... Ella är alltid Ella oavsett vad någon annan säger:) Jag hoppas att allt går så bra som möjligt ändå! Här är det oxå grått men ska bli sol imorgon har jag förstått:) Ha en mysig lördag och var rädd om ryggen! Kram

Postat av: Znogge

Herr Hund ska snart få tagit bort tandsten och förmodligen kastrerar vi honom också. Men jag oroar mig lite för det måste jag säga... Han är ju ingen plattnos och veterinären sa att det är sällan något går fel. Men risken finns ju... Samtidigt måste hans tandsten åtgärdas, det bara är så!
Ha en fin lördag var egentligen det jag skulle säga!
Kram!

2007-10-06 @ 15:51:50
Postat av: Pia K

Nu vill vi veta hur det gååår!Kan inte bärja mig.Ha en mysig söndagkväll.Här är det bättre väder än i somras.Man vill bara myspysa o promenera hela tiden!

2007-10-06 @ 16:30:37
URL: http://www.nogg.se/hundliv
Postat av: susanne och oden

lycka till imorgon :o)
vi håller tummar och tassar, oden skickar pussar till tjejerna :o)
hoppas din rygg känns bättre imorgon, kram kram

2007-10-06 @ 19:55:36
URL: http://www.nogg.se/bulldogoden
Postat av: Åsa

Lycka till i morgon!!
Här har vi oxå en små grinig löptik.Hennes andra löp det var 6 månader sen sist!
Kram och godnatt!

2007-10-06 @ 20:29:39
Postat av: Carina & Knodden

Vi håller alla tummar & klor för er i morgon, sen får vi se om det var en dummare eller dommare... Har ställt för henne, (R.S-W) förut (annan ras) - då var hon säker på sin sak och vad gällde standarden var hon påläst. Det hade varit roligt att vara där - få se hundar man inte sett förut och träffa många "bulldiggare". Njut av morgondagen & den arla morgonstunden!

2007-10-06 @ 23:24:38
URL: http://www.me-knodden.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0