En ny vecka.

171507-774
Det har varit grått & trist väder hela helgen men idag skiner solen
igen.Det känns i kroppen att vädret slagit om.
Känns skönt att Ella utställning är över, för jag som är ett sånt
kontrollfreak spänner mig nått otroligt inför en sån sak.
Det blev ju inte bättre av att jag inte kunde träna henne som jag ville
eftersom kroppen jäklats mer än vanligt.
Nu gick det ju över förväntan jag tror inte att det var någon som kunde
se att hon gick för första gången,lillhjärtat vårat.
Mina utslag är borta och jag känner mig piggare så den här veckan
måste jag ta tag i det här med min medicinering,jag har inte känt av
att jag slutat med Salasopyrinet.
Det var en av de första mediciner de satt in och jag har ändå mått så
dåligt och lederna har förstörts så mycket så jag har alltid anat att de
inte har haft någon effekt på mig.
Jag är fortfarande ganska övertygad om att det var sprutan som jag
blev allergisk mot så det känns lite jobbigt att börja fundera på att
prova samma spruta igen.
Bara att måsta ta en diskusion med läkarna känns jobbigt,helst
skulle jag vilja strunta i alltihop som det känns just nu.
Jag tror jag ska strunta i att ringa dem idag i allafall och bara mysa
med vovvarna och ladda batterierna.
Ha en skön måndag alla!

Kommentarer
Postat av: christina

Det gör du rätt i Helena, mys du med vovvarna det är bättre och njut av att du känner dig bättre.
Tack för dina alltid så rara kommentarer.
Önskar dig en skön dag med mycket mys.
Kram vännen min

2007-10-08 @ 09:04:05
URL: http://sockertoppan.blogspot.com
Postat av: A n n a

Mys med sessorna du men..en fajt med läkarna är nog tvunget..du känner själv din kropp eller hur? Ladda på batteriet så du orkar kämpa emot..finns ju fler mediciner..*kraam*
p.s pözz på den bruna&vita

2007-10-08 @ 09:12:40
Postat av: Åsa

Ha en lugn dag med sessorna och ladda om och hoppas på en bättre dag i morgon!
Det är jobbigt det där att "kriga" med läkarna!
Kram på dig!

2007-10-08 @ 10:21:33
Postat av: Anonym

Hoppas du får en bättre dag i morgon hjärtat...Kram Tina

2007-10-08 @ 12:44:56
Postat av: maria

Ja, jag förstår att det är jobbigt med läkarna:)) Alltid nästan.... Men det är nog dessvärre nödvändigt! Hoppas att du får en bra kväll, vännen! Kram

Postat av: Eleonora

Du har tidigare skrivit om de utslag du trodde du fått från medicinen Humira. Jag har en väninna som ätit Embrel, vilket är i samma klass som Humira. Väninnan har en svår form av reuma och har ingått i Karolinskas forskningsobjekt. Hon fick förfärlig klåda och utslag som höll i sig flera månader och till slut hamnade hon på sjukhuset och fick ta jättehög dos med cortison. Jag har talat med henne och hon satte upp ett varnande finger för Humira medicinen, som hon trodde kunde vara orsak till din klåda. Har du talat med din läkare?
Vad har han för erfarenhet av medicinen? Vad står angivet på biverkningar? Jag vill inte lägga mig i, men eftersom du berättat om problemet, så ville jag låta dig få veta detta. Sen är det ju så att alla reagerar vi olika, men jag förstår din rädsla att fortsätta med en medicin du kanske inte tror helt på.
Roligt att de gick bra upp hundutställningen. Jag har varit med om samma sak för länge sen, då familjens taxpojke ställdes ut för att vi ville ha ett omdöme. Han fick ett litet pris. Tyvärr är hans dagar slut för länge sen. Ha det gott vännen och kram får du från mig

2007-10-08 @ 17:17:33
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Emma och Pulver

Skönt att dina utslag är borta och att du känner dig lite piggare i alla fall! Förstår att det måste vara jobbigt att diskutera med läkarna! Det låter ju inte alls bra om du skulle vara allergisk mot medicinen...
Hoppas att din dag varit bra tillsammans med sessorna och att du laddat dina batterier!
Kram!

2007-10-08 @ 17:42:57
URL: http://www.emmli.com
Postat av: Znogge

Kan inte kännas roligt att ta mer av en medicin som kanske ger lika mycket problem... Jag hade varit väldigt tveksam måste jag säga....
Ha en skön kväll!
Kram!

2007-10-08 @ 17:59:44
Postat av: curlingmormor

När du har samlat på dig krafter och känner dig mogen så tycker jag nog att du skall ta dig ett allvarligt samtal med läkaren angående en ny spruta. Måste väl ändå kanske finnas något du kan få ta istället, eller???
Kramizzzzz

2007-10-08 @ 23:07:12
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0