Mer snö.

171507-885
Här har det snöat av och till mest hela dagen....synd att det är
plusgrader för det blir bara moddigt på marken.
Precis som vanligt så har dagen gått fort....trots att jag tillbringat
större delen av den i soffan.
Imorgon hoppas jag att jag mår bättre....dax att börja städa lite
inför advent.
Anders ska föröka ta en vecka semester så vi hinner fixa en massa
saker....vi behöver tex köpa en ny köksfläkt men det mesta är stängt
när han kommer hem från jobbet så det blir aldrig av.
Tanken är att vi ska hjälpas åt att röja här hemma också men vi får
väl se när han kan vara ledig....det kanske blir efter 1 a advent.
Hur det en blir så blir det advent & jul ändå.
Har precis bokat in lördagen den 8 december med barnen....då ska
vi göra julgodis och pyssla med lite julkort.
Vi brukar alltid träffas en dag och ha det lite mysigt före jul....dricka
glögg,äta pepparkakor och lussekatter.
Advent är min favotit högtid.....så mysigt med stjärnor och ljustakar
i fönstren......nu längtar jag dit.=)
Ha en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Marina

Tänk om snön kunde ligga kvar här...Näe du , när det har blivit lite vitt på marken tror du inte att det börjar regna då istället??

Åh vad mysigt det låter, göra julgodis osv tillsammans med någon...Undrar om jag inte ska försöka ta mig tid till att göra det med pojkarna i år...Men jag vet hur det kommer att bli!Jonte blir sur på lillebror å går in på rummet å vrålar!!!
Nja, det kanske går bättre i år??
Ha en jätte bra kväll, jag håller tummarna att "gubben" får ledigt så ni får undan lite som ni vill ha gjort!!
Kram!

2007-11-13 @ 17:18:01
URL: http://www.marinasblogg.se
Postat av: Missy

Ella..den lilla jordfräsen :) eller ska jag säga snöplogen?

2007-11-13 @ 17:43:08
URL: http://missanpassadebarnet.blogspot.com
Postat av: Åsa

Här snöar det och är ishalka ikväll!
Skitväder!!
Och sedan sjukstuga ovanpå det :(

Ha det bra vännen!
krsm!

2007-11-13 @ 17:47:23
Postat av: Emma och Pulver

Jag längtar också till advent! Mysigt att sitta tillsammans och göra julgodis och pyssla med lite julkort!

2007-11-13 @ 19:25:35
URL: http://www.emmli.com
Postat av: curlingmormor

Det låter så mysigt när du pratar om advet. Den 8 december så är det full rulle här hemma också, då har vi huset fullt med folk, det är försenade födelsedagar som ska firas med lite mat och skratt.
Kramizzzz

2007-11-13 @ 23:16:12
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: yvonne

Hejsan. Planering inför jul..lät mysigt.
Jag har faktiskt redan fått julkänsla :)
Tänk när det blir 1 advent och man kan äta sin första lussebulle.
Ha det gott

2007-11-13 @ 23:25:43
URL: http://nogg.se/sandbrooks
Postat av: Gisan

För min del får det gärna snöa, men då ska det ligga kvar och lysa upp världen. Kramar...

2007-11-14 @ 06:26:00
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Znogge

Mysigt med alla julförberedelser som väntar. Själv ser jag fram emot att få sätta ljusstakar i alla fönster. Tyvärr är det fönsterputsning innan men det får väl gå det med!
Kram!

2007-11-14 @ 06:43:30

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0