Vintern är här igen.

Det snöade hela dagen igår och det verkar som det ska fortsätta att snöa
även idag.Även om man vet att det blir så här varje år så blir man ändå
lika deppad.Jag ville ju ha vår nu.=(
Inte ens vovvarna gillar det här vädret med en massa blöt snö.
Idag blir det till att kura inne med tända ljus och en god bok.
Ella har varit satan själv i natt,hon har vaknat en gång i timmen tror jag.
För ett par kvällar sen när hon skulle lägga sig i sin natt bädd så låg det
några små stenar i den som hon satt sig på.Hon flög snabbt upp och sen
vägrade hon kliva i bädden igen,det slutade med att jag fick putta i henne.
Putta kanske inte är rätt ord när det gäller en bulle på 24 kg men ni förstår
nog vad jag menar.=)När hon sen skulle ur bädden så kunde hon inte det
heller utan stod och gnällde.Så det var bara att putta åt andra hållet.
Sen har vi hållt på så i några kvällar,men igår vägrade jag att hjälpa henne
och efter mycket om och men så klev hon i.
Men inatt när hon vaknade hela tiden så kunde hon inte kliva ur bädden
utan satt och gnällde så som bara hon kan.
Hon kan få för sig att det inte går att kliva över en tröskel som hon klivet över
tusentals gånger också står hon och gnäller och väntar på att någon ska
komma och putta henne över.Men nu är det slut puttat har jag bestämt,hon
måste sluta upp med sina jäkla prinsess fasoner.=)
Ella är så försiktig vart hon sätter ner sina prinsesstassar medans drottningen
Vilda flyger fram,utan en tanke på underlaget.
Även om Ella var billig i natt så är de helt underbara båda två med sina olika
personligheter.

Ha en bra måndag!
171507-160171507-161

Kommentarer
Postat av: åsa

Visst är dom goda trots att de ibland har ett beteende som skulle kunna göra en galen!

Jag har blivit helsåld på dina "prinsessor" dom är ju bara sååå charmiga!

2007-03-19 @ 11:14:39
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Helena svarar

Prinsessorna tackar för komplemangen.=)
Dom är sånna persoligheter mina tjejer,alltid en massa olika ansiktsuttryck.
Dina vovvar är åxå himla söta,lilla Malva och stora Helge.

2007-03-19 @ 11:28:15
Postat av: Anna

Åhhh ,,tittar ut genom fönstret här..snöblandat regn..*burr* då hade jag velat lägga mig så där...

2007-03-19 @ 15:42:24
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ha,ha vilken diva!!

Här är det läskigt väder också..bläk..fram med sol&värme!

Ha det , kramen:)

2007-03-19 @ 17:09:08
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: netha

Ojojojoj, vad avundsjuk jag blir då, här ligger det precis sådanan hundar jag vill ha. OHHHH, jag vill ha,hahaha, Du skall inte ha valpar snart.
Ha en bra dag, och så har du scrappat så fint.

2007-03-19 @ 20:44:47
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Jossan

Förbannat vad sur jag blir!! Hade ju skrivit ett inlägg här nu igen som inte fastnar på sidan.. =( Rackarn´s blogg!! *spottar och fräser*

2007-03-20 @ 00:15:54
URL: http://hubert.webb.se
Postat av: Jossan

Ja kolla!!! Svordomar tar den emot minsann!! =)

2007-03-20 @ 00:16:29
URL: http://hubertwebb.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0