Det tinar, men det går sakta.

171507-181
Vi fick så otroligt mycket snö ända in i början på mars så det kommer att
ta tid innan allt har tinat.Vår baksida har söderläge så  där är det bara ett
tunt lager snö kvar.Men på framsidan är det nog en halvmeter på sina
ställen.Vi har ett strålande väder idag,som jag tänker njuta av.
Resten av fönstren får vänta,de sitter ju kvar.=)
Vovvarna älskar att vara ute i solen.Önskar bara att Vilda kunde sluta att
vakta gården mot allt som rör sig på en kilometers avstånd.
Ella bryr sig inte så mycket men jag är rädd att hon kommer att få samma
beteende hon också.Det brukar ju vara så att det man inte vill att den yngre
hunden ska ta efter ,det gör den.
Nu är ju Vilda och Ella så pass olika så det kan gå bra,men redan nu
hänger Ella på ibland och skäller hon också.
Idag ska jag försöka att städa av altanen för den har i allafall tinat fram.
Vi byggde den förra sommaren så det är lite små pyssel kvar.
Trappan ska byggas nu i vår, också måste vi fundera ut hur vi ska utnyttja
ytan bäst.Den är rätt stor,40 kvm tror jag så det behövs lite nya möbler  och
annat roligt för att den ska se inbjudande ut.
Det ska bli skojigt att få inreda den nu i sommar.Vi funderar även på att ha lite
växter i kanten så det är en hel del att tänka på.
Jag och en vän har börjat att fixa lite på tomten också så den ska bli lite lummigare
och mer lättskött.Så det är en hel del projekt på gång i sommar.

Ha en skön onsdag!

Kommentarer
Postat av: Love

Ohh vilken härlig bild du fångat på vovven. Den verkar trivas ute iallafall :D

Vi har köpt honom i Anneberg, de hade 10 valpar men det var jättesvårt att välja en eftersom de såg likadana ut allihopa. Men vi valde den som verkade vara mest allert.
Nej det är en brukshund.
Nej jag förstår det, det måste vara likadant som med 2 barn :-)
Kram

2007-03-28 @ 09:58:15
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Lisa , Rut & Gunda

Hej gumman

Du är så rar, tack för alla orden!

Så skönt det vore att ha en altan att sitta på i denna vackra vårsol, jag blir lyriskt glad att den äntligen kommit! Hoppas nu bara den stannar...

Tjejligan ser ut att trivas gott, pigga & glada verkar de. Mina är som vanligt, Gunda är om än vildare... Går det?

Fika det låter bra! Jag längtar efter lite snack & något sött!

KRAM LISA & LIGAN

2007-03-28 @ 12:22:07
URL: http://www.krutrut.com
Postat av: Cina

Hej
Tack för dina snälla ord om mina hÄnglakort *glad* Ja dom stämplarna är inte helt lätt att få tag i. Jag har köpt många på Tradera, men titta även in på http://www.inkywings.com/Shop/index.html. Där kan man äntligen hitta styckvis stämplar från hänglar. Tror att där även står info om Hänglars klubbpaket man kan beställa.
Jag har snart 40 stycken hÄnglarstämplar *fnissar* Är nog lite besatt ;)
Härliga LO du gjort på hunden !!! Ska bli roligt att se lite kort från dig med :)
Ha en solig dag
*kram Cina* (witch)

2007-03-28 @ 12:48:19
URL: http://dreamcatched.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Var bor du???
En halvmeter snö på framsidan........låter otroligt när man tittar ut här:)

Vi har oxå en 40 kvm stor inglasad altan,maken byggde den för 2 år sedan.
Den bästa investeringen jag gjort nån gång.
Numera så firas födelsedagar och högtider där året om.
ha det gott!
kram!

2007-03-28 @ 15:44:38
URL: http://solskuggan.se/sickan

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0