Torsdag redan!

Vart tog den här veckan vägen?Vi har fortfarande ett underbart väder här
uppe i norr.Det är riktig sommarvärme på dagarna men det blir fort kyligt
på kvällen.Vi är ju fortfarande bara i början på juni så de ljumma kvällarna
dröjer nog ett tag till.Nu när det varit så stabilt väder en vecka mår mina
leder bättre,hoppas det håller i sig.Om en månad har jag tid på
Reumatologen,då blir det ev att prova en ny medicin som heter Embrel
och är i sprutform.Jag är fruktansvärt spruträdd så hur jag ska kunna ge
mig själv en spruta varannnan vecka övergår mitt förstånd men jag måste
ju försöka.I värsta fall får väl Anders lära sig att ge mig dem,det löser sig
nog.
Idag står det shopping på agendan.Viktigast är att hitta en ram till
målningen på prinsessorna.Vår närmsta granne fick barn i måndags så
vi ska köpa något i klädväg till bäbisen och en liten sak till storasyster.
Några tomatplanter och kryddor ska vi också köpa.
Ella med sitt underbett lär väl äta upp alla tomater för oss,det skulle inte
förvåna mig ett dugg.=)
Tog ett par bilder på prinsessorna igår när vi var inne och vilade en stund.
Ella ska som vanligt sitta på Vilda men nu blev hon huvudkudde istället.
Det går inte en dag utan att vi får oss minst ett par gapskratt åt dem,de är
för roliga våra prinsessor.=)
171507-415171507-414

Kommentarer
Postat av: Marina

Vilka sötnosar!

2007-06-07 @ 08:52:55
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: A n n a

Bra att ha Ella som vilostöd..he he..dom är för sköna!!

2007-06-07 @ 08:53:05
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: elsamaja

"gapskratt" åt bilderna, Ella har en min som om hon tänker "hon ligger på min häck, hmpf...".
Ja djur kan verkligen roa, med sina upptåg, nu har vi ju inte mer än en, men goda skratt ger hon oss, titt som tätt.
Skönt att höra att värken lugnat sej lite, iallafall, det är inte skönt.
Jag har själv "diffus värk" som dom så vackert kallar det, har inte lyckats få göra nån riktig utredning, om det är Fibromyalgi, men allt tyder på det.

2007-06-07 @ 09:31:48
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: Marina

Hej igen!
Jag vet att det inte spelar någon roll vad jag kommer att säga till dig om Enbrel sprutorna för du är rädd..Men jag måste i alla fall försöka peppa dig.
Jonathan är spruträdd, det var ett hel.... att ge honom Metojecinjektionerna 1g/vecka, när jag gav honom Enbrel sprutan i tisdsgs första gången så trodde jag att det inte skulle funka.Men det gjorde det.Nålen är lika liten som på metojecten,men det svider å det gör inte Enbrelen..Så jag tycker nog att din man kan få följa med å lära sig att ge, för man kan tydligen sätta dom i skinkan oxå å då ser du ju inte när han sticker dig..Jonte får i låret å vi sätter på Emla 2 timmar innan så att det är bedövat. Det kan du få på recept och även köpa själv på apoteket!
Jag har hört så mycket positivt om den medecinen och jag vart glad när jag läste att du skulle ev. få den för du kommer säkert må jätte bra av den.
Kram å ha en bra dag !

2007-06-07 @ 09:38:09
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag var oxå extreeeemt nålrädd...men efter graviditeten från helsicke så var det bara att bita ihop och se glad ut=) 4 ggr om dagen tog jag ju spruta + blodsockerkoll 8 ggr. Efter den svängen är jag inte så rädd längre. Svårt att tro, men man vänjer sej...fast det var ju extremt med såmånga stick om dagen så jag kanske vande mej snabbare=P

2007-06-07 @ 16:40:54
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: åsa

De är ju för mysiga!!
Hur gick det hos vetrinären???
Ha det gott i sommarvärmen!
Bamsekramen!

2007-06-07 @ 16:43:34
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan
Postat av: curlingmormor

Vilka underbara hundar du har, vilka härliga bilder!!!! Snacka om minspel och kroppspråk. Hoppas att du blir bättre av embrelen, du skall se at det fixar sig med sprutorna, du vänjer dig alla gånger.
Själv skall jag göra en ny röntgen på mina händer, ortopeden vill ha nya plåtar inför min nästa tumoperation.
Kramizzzzz

2007-06-07 @ 22:18:01
URL: http://wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0