Midsommarafton.

171507-423
Hör och häpna,Ella sover fortfarande fast jag har klivit upp.
Det kanske blir en sjusovare av henne också till slut.
Det ser ut att klarna upp ute så vi kanske får ett hyffsat väder idag,jag är
nöjd bara det är varmt och inte regnar.
Vi ska iväg till Anders moster och grilla på eftermiddagen,vovvarna får vara
hemma så vi blir inte så länge.
Det känns dumt att ta med Vilda när det blir mycket folk,hon överanstränger
sig så lätt.
Katten Theo blir tuffare och tuffare,igår låg han mitt på bordet fast Ella satt
i soffan.Vilda är jätteduktig och lyssnar när vi säger åt henne att låta
honom vara ifred,hon är inte så intresserad längre.
Ella är däremot väldigt nyfiken men hon börjar lyssna när vi säger åt
henne att gå därifrån.Hon var jätteduktig och satt snällt kvar i soffan fast
hon var så sugen på att nosa på hårbollen.=)
Katter på bordet och hundar i soffan,jag antar att vissa tycker vi är tokiga
men det finns ju trasor och dammsugare.
Vi lever efter mottot att om det är stökigt så beror det på att vi har gjort nått
roligare än att städat.=)
Har man djur så måste de ju få röra sig och vara med.
171507-466
Ni som inte hittat er själsfrände ännu,plocka 7 sorters blommor  och lägg
dem under huvudkudden.Då kommer han/hon till er i drömmen.
Ha en underbar midsommarafton alla!

Kommentarer
Postat av: Nalle

Djuren måste absolut få röra på sig, de bor ju också där. Våra kattor har däremot aldrig legat på borden. Ingen av dem. ! Vet inte varför med de har aldrig gått upp på borden överhuvudtaget. Och det är skönt.
Ja - jo, en liten miss gjorde ju Knubbe då han la sig i fruktfatet förståss, men det var bara en gång, och kanske han var lite förvirrad den stackarn. (Åh vad jag saknar honom!.) Pojkkattorna har rivit på möblerna båda två, men denna lilla som vi har nu - som är en liten fröken - hon gör inte det. Sjusover gör hon däremot. När man hade Knubbe så försov man sig aldirg. Han väckte. Men inte denna. Hon sover till 10 ungefär.
Ha det gott Helena !! Trevlig midsommar !

2007-06-22 @ 09:24:00
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: A n n a

Jag plockar & plockar aldrig möter jag den rätta ;)...
Vågar inte uppdatera för då för jag höra att jag bloggar för mkt..orkar inte höra det...kommer en uppdatering senare idag..kram & ha det gött gumman..

2007-06-22 @ 09:36:00
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Just det, djuren måste ju få finnas och röra sig de med. De är ju familjen de också. Fast det är djur. Fast besökskatten brukar jag försöka lära att inte vara på köksbordet i alla fall. Där VILL han vara... och jag antar att en dag så landar han mitt i någons mat :D och då kanske han lär sig.
Ha en underbar midsommar! Kraaam

2007-06-22 @ 10:30:48
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: yvonne

Du har samma sunda inställning som vi har :) Djur ska inte bara få vistas i ett rum. Medan övriga familjen sitter någon annan stans. Här öser regnet ned :( Blir till att fira under tak i år. Tråkigt men inte så mkt man kan göra åt det. Hoppas ni får en riktig trevlig grillkväll.
Kram

2007-06-22 @ 11:04:06
URL: http://www.nogg.se
Postat av: Marina

Trevlig midsommar på er!

2007-06-22 @ 11:51:59
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Sara

Trevlig midsommar!
Ja, magen växer och orken försvinner i samma takt tror jag... ;)
Kram!

2007-06-22 @ 17:13:43
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: curlingmormor

Helt rätt inställning tycker jag, vår älskade vovvsing
vistas också i alla rummen, det enda som är bannlyst det är våra sängar och badrummet.
Kramizzzz

2007-06-23 @ 00:31:06
URL: http://wordpress.com
Postat av: Åsa

Var och en får göra som den vill med var,när,hur djuren ska vara med eller få ligga!
Men tanken när man skaffar djur är ju sällskapet. Så jag fattar inte dom som skaffar djur men sedan bara tex.tillåter att dom finns i hallen/farstun eller sätter dom i en hundgård.
ha det gott
Kram!

2007-06-23 @ 07:30:05
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0