Fredag & nollgradigt.

Äntligen mildare väder.Men givetvis så blåser det och det gillar inte mina leder.
Vilda ville faktisk stanna ute en stund nu på morgonen.
Hon uppskattar verkligen att kylan är borta.
En som inte kommer att bli lika glad är Ella,nu blir det längre promenader för henne om vi ska få ner henne i vikt.Hon vill igentligen inte gå ut alls om det inte är på tomten.
När jag tar fram kopplet springer hon och gömmer sig,och när vi kommer ut vill hon hela tiden styra kosan hemåt.
Enda gången hon frivillig går ut är om Vilda ska med,då är hon riktigt allert.
Oftast går jag med en i taget,det är för jobbigt för mig att gå med båda.
Om någon undrar varför bilderna på mina tavlor blivit inlagda igen så beror det på min städmani (sambons ord ).Jag tänkte rensa lite i röran,men det var inte så smart för då försvann en del saker.
Jag får skylla på att jag är nybörjare.
Nu ska Ella och jag ta en promis innan jag ska åka på apoteket och hämta tabletter till Vilda.
Nu ska hon nog bli riktigt bra i ögonen med både droppar och tabletter.
Ha en skön fredag och njut av det milda vädret,har hört att det inte ska bli långvarigt.

Kommentarer
Postat av: Jenny, Vitus & co

Nu blir jag så nyfiken, bara måste fråga. Varför går du med en hund i taget?
Som sjukgymnast är jag fullt medveten om att det kan vara ett val du gjort för din egen kropps skull men jag måste ändå fråga, delvis eftersom vi/husse i familjen har bulle på önsklistan.
Och är det ett vanligt bulle-drag att inte vilja gå ut och röra på sig?
Herr Vitus är ju modellen som helst gärna stannar ute hur länge som helst, så länge han slipper snöbollar i benen, och fick han själv välja hund nr 2 så skulle han nog rösta på en till skogsmulle.

Trevlig helg!

KRAM Jenny

2007-01-26 @ 14:33:33
URL: http://www.vitus.se
Postat av: Helena svarar

Att jag går med en hund i taget beror på att jag har RA och orkar oftast inte båda sammtidigt.
Vilda älskar att gå ut på promenad,men hon har tunn päls och fryser när det är kallt.Sen har vi gjort en knä operation på henne och skruvarna blir väldigt kalla.
Ella är lite seg,vill helst vara hemma på gården och försöker gå hemåt hela tiden.
Det är nog väldigt olika,Ellas mamma är likadan.
Vilda är som vilken hund som helst,pigg och lekfull.
Medans Ella är av ett annat virke,alltid lugn och cool.Inte tråkig utan behaglig att ha runt sig.
Vilda kan bli lite väl uppskruvad ibland och när hon kommer med sina 28 kg i full fart då gäller det att man är stadi på benen.
Så det är klar att ni ska ha en bulle,ofta blir dom ju som man gör dom så eran blir nog en sport bulle.
Kram

2007-01-26 @ 14:53:23

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0