En ny vecka.

En ny vecka.
Då var det måndag igen,och termometern visar -10.
Måste få visa min fina orkide som blommar igen.Brudorkiden är verkligen
lätt skött.
Vi har sovit lite illa i natt för Ella har fått för sig att hon också ska sova med
oss i sängen.Det är mitt fel eftersom jag låtit henne komma upp en stund
på morgonen.Varannan timme har hon hoppat upp med fram tassarna på
min säng och gnällt.
Jag har sagt åt henne att lägga sig i bädden och då gör hon det,men vad
spelar det för roll när hon är tillbaks 2 timmar senare.
Husse var inte glad när han gick till jobbet,morgontrött som han är.
Jag får kanske en lugn dag,hon borde ju vara lite trött hon också.
Men så har vi ju Vilda och hon gör ju oftast skäl för sitt namn,men hon kanske
också sovit lite dåligt.
Nu när dom inte kan gå så långa promenader så gäller det att aktivera dom
mentalt i stället.Som tur är så leker dom bra med varandra,så dom gör av med
en hel del energi på det sättet.
Det är faktiskt lättsammare med 2 vovvar en det var med Vilda ensam,hon krävde
min uppmärksamhet till 100% då.Nu har dom sällskap av varandra både i lek och
vila.Dax att få lite ordning i huset kanske.
Ha en skön måndag.

Kommentarer
Postat av: Maaria

vad bra att de kan leke med varnadra ,Har också två hundar men den ena är dock för slö för att villja leka allt för offta . Men så kan de ju också vara. Ha en trevlig Måndag :)

2007-01-29 @ 10:19:28
URL: http://hejmaria.blogg.se
Postat av: Helena svarar

Det funkar nog tack vare att Vilda fortfarande är så valpig.
Men nu när Ella börjar växa på sig så blir det en del uppgörelser också.
Inget allvarligt en så länge tack och lov.
Ha det gott

2007-01-29 @ 10:42:14
Postat av: Anna

Alla mina sover i sängen hos mig - det blir litet trångt men då sover vi i alla fall hela natten! I övrigt får vi mest lov att försöka dämpa lekandet - vet just inte om det kommer att bli lugnare med åren heller, hanhundar är ju så barnsliga! Som tur är blir hundarna väldigt trötta av kylan också, och så gömmer jag saker åt dem inomhus, så annars sover de mest. Titta gärna på en söt "vilobild" på Tigger och (litet) Ying som jag just lade in på bloggen. Hälsa prinsessorna!

2007-01-29 @ 11:29:25
Postat av: Helena svarar

Husse tar hela sin säng i besittning så Vilda ligger i min på tvären.Ibland när jag ska vända mig så måste jag sätt ner ett ben i golvet för att inte ramla ur.
Det låter ju inte klokt när man ser det så här på pränt.Men Vilda och jag kompar riktigt bra.
När Ella ska ligga med oss en stund på morgonen så ska hon ligga på mig,åtminstonde på fötterna.
Jag har ont i mina leder så det går inte så bra när hon kliver runt på mig.
Hon får nog bli kvar i sin fina bädd brevid sängen.
Om det inte går att få henne att förstå att hon bara får ligga en stund på morgonen ,så får jag sluta att lyfta upp henne alls.
Kram!

2007-01-29 @ 11:51:09
Postat av: Malin

Hahaa! Jag sa ju att det kommer att sluta med att alla sover i sängen! Jag började ju oxå och ta upp Maja på dagarna. Nu är det hennes säng =)

2007-01-29 @ 11:57:31
Postat av: Helena svarar

Aldrig,det går bara inte.
Jag måste ha lite utrymme att vända och vrida min onda kropp på.
Om det inte vore för det så skulle hon nog redan sovit med oss.
Du vet hur tjurig jag är,och jag tänker vinna den här kampen.
Kram!

2007-01-29 @ 12:09:41
Postat av: Maaria

hehe okej :) Ja jag gillar mode men idag blev jag lite trött på det. Vi har två olika hundar , en cooker och en bland ras. Hon ser ut lite som en "bethoven hund" om du vet vad jag menar. eller en "båstamn hund" fasst hon är i svart och vit. Ha en jätte bra dag på dig :)

2007-01-29 @ 12:15:23
URL: http://hejmaria.blogg.se
Postat av: maddies

svara på veckans fråga om "i en annan del av köping" på www.mocco.blogg.se :)

kram

2007-01-29 @ 14:10:34
URL: http://www.mocco.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0