Drömhem & trädgård

Drömhem & trädgård
Det var inte så dumt att åka och handla ändå för titta vad jag hittade,en
av mina favorit tidningar.Igentligen blir jag bara frustrerad när jag bläddrar
i inredningstidningar,alla har så fint.
Trädgården ligger ju i dvala nu men snart är det dax att börja planera vårens
projekt.Eftersom min man säger att jag har projekt för 10 år framåt ( han har rätt )
så har jag ju sen länge trädgårdsplanerna klara.
Sen gäller det bara att orka fixa allt man vill.
Som tur är så är vår personliga kloklippare även vår trädgårdsmästare och
hur duktig som helst.Det är tur man har hjälpsamma vänner.
Anki som hon heter är verkligen GULD VÄRD.
Nu ska jag lägga mig i soffan med 2 snarkande prinsessor och njuta av min
tidning.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Nä, jag känner inte Lisa. Bara hälsat på på hennes underbara sida med de fantastiska bilderna! Vilken fotograf hon är!

Det är myyyysigt med inspirerande tidningar. Fast trädgård är nåt som jag inte pysslar med ett enda dugg. Mina föräldrar är "trädgårdsfreak", men själv är jag glad om gräsmattan blir klippt. Av nån annan än mej. Inget mer. Jo, nån gång vart femte år eller så, pillar jag ner en drös tagetesfrön och drar upp plantor. Sen får de sköta sej själva när jag väl fått ut dem i nån rabatt. Sån är jag ;-)

Tisdag v 6 är jag eventuellt hundfri. Ja, jag har såklart Ida. Men inga extrahundar än så länge. Kanhända att vi kan boka in oss för en "date" då?! Känns löjligt att behöva planera in sånt så himla långt i förväg, men... vad gör man?!

Hoppas du har en skön eftermiddag!

2007-01-24 @ 15:31:48
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Helena svarar

Det är bra att vara ute i god tid.Det skulle passa mig jättebra,och Ida följer väll med?
Jag är inte alls bra på trädgårds sysslor,pga mina leder så är det inte så mycket jag kan göra.
Men som jag skrev så har jag stor hjälp av en vän,det är hon som gjort den fina rabatten Ella sitter i på bilden.
Jag kommer bara med ideer och hon fixar.
Gräsmattan sköter Anders,oftast dröjer det mellan klippningarna.
Ska bli kul att träffas,hoppas det inte dyker upp några hundar den tisdagen.
Kram

2007-01-24 @ 15:43:38

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0