Idag blev det en lugn morgon.

Tisdag & än så länge är det lungt.
Tisdagsmorgon och inga galna vovvar som härjar omkrig mig som igår.
Dom vilar så att dom kan ge järnet när Jossan & Elsie kommer.
Nu är kylan tillbaks och termometern visar på -10.
Burr vad Vilda frös när hon var ute,hon uträttade snabbt det hon behövde
sen var det raka vägen in.
Nu ska jag försöka få in ögondroppar i sköldpaddan Hugos öga.
Anders fixade det igår men jag glömde påminna honom om det nu på
morgonen,så då är det bara att försöka själv.
Ska bli kul att träffa Jossan idag för första gången,synd att inte Hubert kunde
följa med.Han får komma en annan dag och leka med prinsessorna.
Ha en skön tisdag!

Kommentarer
Postat av: Jossan

God morgon =) Sitter och laddar kroppen med kaffe inför besöket med prinsessorna =) Ska ta och ringa och beställa plusbussen nu så det är gjort.. Vi ses sedan =)

2007-02-06 @ 09:24:39
URL: http://hubert.webb.se
Postat av: Anna

Akta fingrarna..dom där brukar vara vassa..hi hi..
Tar dig på orden & lägger mig i soffan med en varm filt..strax klar med allt..då blir det skit program på Tv :DD
Ha en fin dag du med!

2007-02-06 @ 09:24:49
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Helena svarar

Hugo bits inte men han drar in huvudet och då är det svårt att få in nått i ögat på honom.
Ha det mysigt under filten.

2007-02-06 @ 09:32:36
Postat av: Lisa, Rut & Gunda

Hej govänner

Solen skiner, Lisa är så förskyld & hundarna snarkar högt i kör... Jag vill vara piggelin så att kameran & krutrutklanen kan vara ute & hålla igång... Som tur är finns det Ipren, Eeze & annat spännande att hålla en lite piggare med.

Jag ska knåpa ihop ett mail till dig senare idagen. Just nu är det the & honung som gäller... suck jag hatar att vara sjukling juh!

Pussa Vilda & Ella från mig (de är ju för goa!) & ha en härlig dag med besöken!

KRAAAAM Lisa & krutrutligan

2007-02-06 @ 10:59:40
URL: http://www.krutrut.com
Postat av: Helena svarar

Vad tråkigt att du blivit sjuk.
Ingen brådska,vi finns kvar här.
Drick te och honung och krya på dig.
Vi hörs senare.
Prinsessorna skickar en massa blöta pussar till dig & de röda.
KRAM

2007-02-06 @ 11:06:30
Postat av: Pia

Ja det kommer att bli kanon och blir det inte det så har man ju onekligen testat!
Det nya stället är riktigt mysigt.
Idag beslöt jag mig för att byta foder på mina Bullar.Cenaturio heter fodret och det innehåller INGA kemikalier som en massa E210 osv.Dessa kemmikalier ger allt från förlossningsproblematik till olika canser.
Googla och läs om du är nyfiken.
va just ute på en liten kisse sväng och fyyy va kallt det var.
Var är det Du bor?

2007-02-06 @ 11:32:17
URL: http://www.nogg.se/hundliv
Postat av: Helena svarar

Jag bor i Sundsvall.
Här är det -10 idag men solen skiner och värmer lite i allafall.
Mina tjejer äter Royal Canin Bulldogsfoder.
Vilda har ätit det i 2 år och Ella har just börjat.
Jag tycker det funkar bra.
Ha det bra!

2007-02-06 @ 11:42:37
Postat av: Pia igen

Jag har också gett mina RC Bullisfoder men när vi nu fick en GLUPSK hane i flocken så sväljer han bitarna hela och sedan på natten så händer det att dem svullnar upp för att dem satt sig i halsen och då kräks han.Inget roligt!
Så nu bankar jag först sönder fodret i ebn påse till honom och då fungerar det.Ja han är VÄLDIGT matglad!
Men på MyDog träffade jag "detta fodret" och med min lilla provpåse i handen från RC så kunde dem visa vad som inte är nyttigt för en hund att få i sig genom innehållsförtäckningen.
Det som fick mig att bli intresserad var att man på mäniskor inte tillåter mer än 1,5mg/kg E310(om jag minns rätt siffror) medans man på hund tillåter 150mg/kg!!!!!!!!!!!!
Man hade kallat in alla Franska gröna äpplen under en tid pga av att de fått 4Mg/kg frukt.Så det är inte bara.
Råproteinhalten är också bra.Jag skall testa ialla fall.Jag brukar inte byta men tex en av deras kunder ringde idag och va sååå glad för deras Bullmastiffs ögon rann inte längre efter bara en kort tids användande.
Ja ja nog om detta!
Trevlig VINTER på er där uppe då!

2007-02-06 @ 23:14:24
URL: http://www.nogg.se/hundliv

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0