Ella vill som vanligt inte gå ut på promenad.

Ella vill som vanligt inte gå ut på promenad.
Hon vill bara rusa runt på tomten.När man väl kommer ut brukar hon tina
upp lite och går jätte fint i kopplet tills hon ser att vi närmar oss hemmet.
Då går det undan,det är ett evigt stretande i kopplet eftersom matte tydligen
inte går snabbt nog.
Vilda däremot älskar att gå på promenad,hon har fullt upp med att märka in
sitt revir.Hon kan pinka tio gånger under en promenad runda,lyfter lite på benet
gör hon också.
Hon har stora problem när någon hanhund kissat på ett träd eller stolpe,man ser
riktigt hur hon försöker klura ut hur dom har lyckats med den bedriften.
Skulle inte förvåna mig om hon lyckas med det också till slut.
Ella hon nosar knappt någonstans hon vill bara hem.
Nu ska jag sätta mig och läsa min nya Elle Interiör.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådär har vi det också.Bimbo-gamlingen skall pinka på allt när det ligger snö går det knapt att ta sig fram.Det blir nån meter åt gången sedan ser hon något som måste kissas över.Adina däremot får vi nästan ha godis med oss för att få ut numera.Hon älskade promenader som Baby=2,5år.Sedan har det blivit tråkigare och tråkigare.Nu tycker hon att det är så jobbigt allt här i livet att hon skall på kontroll imorgon hos veten.Jag funderar på om hon kan ha Borelia som legat latent ett tag.
Lillgossen Agathon tar vid där Adina slutade-han älskar att komma ut och sträcka ut sig.
Så ibland får man ta dem var för sig.Hi hi hi!

2007-02-13 @ 16:50:28
Postat av: Pia

Ja det var altså jag som skrev inlägget om de tre Bullisarna,hi hi hi!

2007-02-13 @ 16:51:12
URL: http://www.nogg.se/hundliv

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0