Onsdag.

171507-611
Gårdagen vill jag helst glömma......fy vad jag hatar att må illa.
Jag vet fortfarande inte om det är magsjuka jag har.....i så fall är
det någon konstig form av magsjuka.
Kräktes ett par gånger i går och mådde riktigt risigt.....vovvarna låg
med mig i soffan mest hela dagen och vilade.
Lägligt nog ringde min läkare på kvällen och han trodde absolut att
det berodde på tabletten att magen klappat ihop.....tyckte inte det lät
som magsjuka.
Han trodde att jag fått ett litet magsår så idag ska mamma åka och
hämta Losec åt mig och blir jag inte bra  av dem tänker han skicka
mig på gastroskopi.
Jag har svårt att tro att jag kunnat få magsår av 3 tabletter men enligt
läkaren var det fullt möjligt.....inte vanligt dock.
Med min vanliga tur så är det väl som han säger.=(
Min teori är att jag fått magkatarr och att jag sen åkt på någon släng
av magsjuka......det är bara att vänta och se.
Känner mig helt slut i kroppen......ska det aldrig ta slut på eländet.
Så fort magen är bra ska jag prova att ta en Embrelspruta för lederna
bestämmde vi i allafall.....jag får göra det på sjukhuset som sist.
Hoppas nu bara att jag inte reagerar på det också utan att det går
bra och att den faktiskt ger effekt.
En så länge mår jag inte illa men det gjorde jag inte igår på
morgonen heller......hoppas jag slipper illamåendet idag.
Det räcker med värken i magen och lederna.
Fick 3 paket med posten igår men jag orkade inte pyssla något alls.
Jag ska passa på att sätta mig vid pysselbordet nu medan det känns
hyffsat lugnt i lilla magen.
Det blev som vanligt ingen upplyftande läsning det här men så ser
livet ut just nu.
Det kommer bättre perioder som tur är....det gör det alltid.
Ha en mysig onsdag alla!

Kommentarer
Postat av: Anna

Krya på dig nu...hoppas din mage inte ställer till mer nu inför julen..*kram*

Puss på sessorna

2007-12-05 @ 08:11:46
Postat av: Gisan

Fy vad du har det tufft! Det är inte rättvist. Jag vill att du ska få ha bra dagar nu. Skickar mångamassa kramar till Dig!!!

2007-12-05 @ 08:11:50
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: rut

Helena, jag känner med dej.
Hoppas i din mage ger sig, kan det verkligen bero på dina tabletter och då undrar man varför de skriver så stark medicin. Hoppas Losec lindrar.
Lägg allt annat åt sidan och ägna dej bara åt att bli frisk.
Jag tänker på dej,och kramar lite försiktigt.

2007-12-05 @ 08:38:08
URL: http://www.rut.blogg.se
Postat av: Emma och Pulver

Nämen, fy vad tråkigt att du aldrig ska få må bra! :( Vi hoppas verkligen att magen snart lugnar ned sig snart! Många kramar!

2007-12-05 @ 09:16:01
URL: http://www.emmli.com
Postat av: curlingmormor

Se nu till att du sköter om din lilla mage, försök att peta i dig något snällt och vila med dina vovvsingar.
Krya på dig-kramar!!!!

2007-12-05 @ 09:24:40
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Znogge

Nu tycker jag att det får räcka för din del! Ge magen en order om att lugna ner sig omedelbums! Kräkas och må illa är bland det värsta som finns...
Krya på dig kramar i massor!

2007-12-05 @ 09:41:53
Postat av: Anonym

...gud vad du får stå ut med....
(Physilliumfrön från hälsokosten att lägga i blöt är mumma för magen)
Önskar dig all styrka nu!!
Varma kramar Tina

2007-12-05 @ 13:16:03
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Hoppas att
du mår bättre nu, och att du slipper mer ont. Krya på dig!
Hundarna är ju sååå söta där de sover ihop.

2007-12-05 @ 13:20:27
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Malin

Men huga...hoppas det inte är magsår då. I min familj har vi oxå sån där konstig otur jämt...idag ringde syrran och storgrät för pappa hade ramlat och slagit sej ute. Hon trodde att han hade fått en propp i huvudet för armen hängde inte med riktigt. Jag for dit i full fart och när jag kommer in så ser man direkt att överarmen är av. Så vi har tillbringat dagen på akuten....jag som skulle göra godis till jul idag, men det gör inget för ikväll är det leila bakar och hon ska göra en massa gotta! KOlla på det! kl 21 på 4+! Jag ska tillåta mej själv en massa godit närmare jul och några dagar efter! =)

2007-12-05 @ 18:50:05
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Anonym

Men nu får det räcka med elände för dig!!!
Jag hoppas att Enbrel sprutorna hjälper å att du inte reagerar på dom!!!
Kram!

2007-12-05 @ 21:58:45

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0